اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعزیرات حکومتی کاشان خبر داد

آغاز اجرای طرح نظارتی نوروز 92 در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز سال 92 در این شهرستان خبر داد.

آغاز اجرای طرح نظارتی نوروز 92 در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سعید بلانی‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز سال 92 از 15 اسفندماه سال جاری آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: طی مدت اجرای این طرح، کارکنان اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان در بخش‌های مختلف اداری و اجرای احکام به همراه قاضی کشیک همه روزه حتی روزهای تعطیل به شکایات احتمالی شهروندان و مسافران نوروزی رسیدگی می‌کنند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان یادآور شد: کارشناسان و قضات اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان به همراه نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و بازرسان مجموعه‌های نظارتی از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های نظارتی در گشت‌های مشترک خود در سطح شهرستان از واحدها و اماکن پر رفت و آمد و پرتقاضای شهر بازدید و بازرسی می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این، قاضی کشیک اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان طی مدت اجرای طرح نظارتی حتی در ایام تعطیلات بلافاصله محل تخلف را بررسی کرده و پس از رسیدگی به تخلف صورت گرفته، حکم صادر می‌شود.

به گفته وی از زمان آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز 92، قیمت کالاهای پرتقاضا در بازار، روزانه رصد شده و چنانچه افزایش قیمت خودسرانه‌ا‌ی مشاهده شود؛ بلافاصله در محل آن، تخلف بررسی و با متخلفان برخورد و حکم صادر می‌شود.

بلانی‌زاده از تشدید نظارت بر بازار کالا در طرح ویژه نظارتی خبر داد و گفت: در این طرح نظارت شدید بر اماکن رفاهی و تفریحی، زیارتی، محل اسکان مسافران نوروزی، زائرسراها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌ها انجام شده و در صورت مشاهده تخلف بدون اغماض و تخفیف و به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت به تخلفات رسیدگی و احکام آن صادر می‌شود.

وی همچنین از ارائه فرم‌های تنظیم شکایات و نظرسنجی به پایگاه‌ها و کمپ‌های مسافرتی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند در صورت مشاهده گران‌فروشی تخلفات را به صورت کتبی و یا با حضور در تعزیرات حکومتی عنوان کنند.

بلانی‌زاده در ادامه از اصناف خواست تا رعایت ضوابط و مقررات از جمله رعایت درصد سود مشخص شده توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، درج و نصب برچسب قیمت روی کالا، ارائه خدمات و همچنین صدور فاکتور رسمی برای مشتری را در دستورکار خود قرار دهند.

وی در مورد مجموعه‌های بین راهی، واحدهای صنفی اغذیه فروشی، رستوران‌ها و دیگر واحدهای عرضه کننده مواد غذایی بیان داشت: از این مراکز انتظار می‌رود علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات صنفی، ضوابط و مقررات بهداشتی را نیز رعایت کنند، چراکه در غیر اینصورت با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: شماره تلفن گویای 124 اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان و شماره 5554111 تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان در ساعات اداری و حتی در ایام تعطیلات به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارشات شهروندان و مسافران نوروزی است.

بلانی‌زاده به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گران‌فروشی، عدم درج قیمت و اتیکت کالا، اختصاص بهای بیشتر از درصد سود متعارف و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی، مراتب را به شماره تلفن‌های اعلام شده گزارش کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اصناف شهرستان کاشان باید از افزایش خودسرانه قیمت کالاها خودداری کنند، ابراز داشت: در غیر اینصورت بازرسان دستگاه‌های نظارتی شهرستان کاشان و نیروهای اداره تعزیرات حکومتی با متخلفان اقتصادی برخورد قاطعانه و جدی می‌کنند.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول