اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران:

مردم از واحدهای خوشنام خرید کنند / تخلفات صنفی گزارش شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران با بیان اینکه مردم از واحدهای صنفی معتبر، خوشنام و قدیمی خرید کنند، گفت: تخلفات صنفی گزارش شود.

مردم از واحدهای خوشنام خرید کنند / تخلفات صنفی گزارش شود

مهدی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: بحث تنظیم بازار از مباحث پیچیده و حساسی است که به تنهایی از عهده دولت و مسئولان و متولیان امر بر نمی‌آید.

وی افزود: در این زمینه بهتر است از ظرفیت مردمی و نظارت‌های عمومی و همگانی استفاده شود تا یک فرایند مطلوب تنظیم بازار و اصلاح حقیقی قیمت‌ها را شاهد باشیم.

این مقام ارشد تعزیرات حکومتی مازندران خاطرنشان کرد: هر چند دستگاه‌های دولتی نظیر صنعت، معدن و تجارت، اصناف و تعزیرات در ایام پایانی سال همت خود را به کار گرفته‌اند تا قیمت‌ها و نرخ‌گذاری‌ها عادلانه باشد اما این خود مردم هستند که در صحنه حاضر بوده و می‌توانند تخلفات صنفی را به سرعت گزارش دهند.

این مسئول از مردم درخواست کرد تا از واحدهای صنفی معتبر، خوش‌نام و قدیمی خرید خود را انجام دهند و هرگز از واحدهای بدون پروانه کسب و همچنین فاقد اعتبار خرید نکنند تا این امر زمینه برچیده شدن فعالیت آنها را فراهم کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران ادامه داد: قطعاً افراد خوش‌نام و معتبر و واحدهای صنفی فعال در این زمینه اعتبار خود را با تخلفات جزیی زیر سئوال نمی‌برند چراکه سال‌ها طول کشیده تا آنها در محل کسب و کار خود اعتباری را کسب کنند و در بین مردم قابل اطمینان باشند.

این مقام قضایی تعزیرات حکومتی مازندران تصریح کرد: چنین افرادی سال‌های سال با فعالیت‌های اقتصادی در پیچ و خم ماجرا بوده و هرگز به خود اجازه نمی‌دهند بی‌انصافی کرده و قیمت اجناس را بالا برده و یا بخواهند اجحافی در حق مردم انجام دهند.

این مسئول سزای گران‌فروشی را نخریدن اعلام کرد و افزود: عده‌ای که با افزایش قیمت کاذب می‌خواهند وضعیت بازار را ملتهب نشان دهند باید به همت افکار عمومی تنبیه شوند.

وی نمونه‌ای از این تنبیه‌ شدن‌ها را در بحث پسته، آجیل و مخلفات ایام عید عنوان کرد و گفت: مردم باید با نخریدن و یا کم خریدن چنین کالاهایی افراد گران‌فروش را تنبیه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران ادامه داد: راه و رسم قدیمی‌ها است که در برابر چنین اقدامات محتکرانه و گران‌فروشی نخریدن آن کالا را در دستور کار قرار دهند که امیدواریم در روزهای منتهی به ایام عید مردم ما با این رویه افراد متخلف را تنبیه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران محور برخورد با افراد مجرم و متخلف را مربوط به آگاهی و بصیرت روز افزون بازرسان و نیروهای کنترلی اعلام کرد و گفت: در کنار این امر خود مردم باید حساس و دقیق عمل کنند و با معرفی افراد محتکر و کسانی که ارزاق عمومی مردم را پنهان کرده و از راه نامشروع می‌خواهند به پولی برسند، برخورد کنند.

عباسی افزود: نباید اجازه داد کالاهای تقلبی غیربهداشتی و غیراستاندارد توسط عده‌ای سود‌جو عرضه شود.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول