اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

خلق جهاد اقتصادی تنها با حمایت از تولید امکان‌پذیر است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: خلق حماسه عظیم جهاد اقتصادی تنها در سایه حمایت واقعی از تولیدات داخلی امکان‌پذیر است.

خلق جهاد اقتصادی تنها با حمایت از تولید امکان‌پذیر است

حسین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در خلق حماسه جهاد اقتصادی باید کنترل قیمت‌ها، کاهش تورم، کنترل قیمت ارز، توسعه صنعت و حمایت از صادرات غیر‌نفتی مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آن پایین آوردن بهره بانکی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با حمایت دولتمردان مدنظر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: همچنین در این سال خلق حماسه سیاسی با حضور کلیه آحاد ملت در صحنه سیاسی برای یک انتخاب درست در صحنه سیاست آن هم در انتخابات ریاست جمهوری میسر خواهد بود.

پیرموذن گفت: درست انتخاب کردن و درست تصمیم گرفتن و به موقع حرکت کردن شکوفایی و شعور یک ملت را نشان می‌دهد.

این فعال اقتصادی به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: چنین حرکتی امیدواری و بالندگی بیش از گذشته را فراهم می‌آورد و کشور ما را در مسیر اقتدار واقعی و گام برداشتن در شاهراه پیروزی قرار می‌دهد.

پیرموذن افزود: اقتصاد یکی از پایه‌های مهم و محکم حکومت اسلامی است و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها برای درست انتخاب کردن یک وظیفه سنگین و بسیار حساس است.

وی تاکید کرد: اقتصاد پایدار و مستحکم یک کشور پایه‌های سیاسی حکومت هر کشور را پایه‌گذاری می‌کند و هر کشوری که صنعت قوی‌ داشته باشد و تراز گردش مالی بالایی دارد در تصمیم‌گیری‌های جهانی دارای کرسی و جایگاه اصیل است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ابراز داشت: لذا سیاست هر حکومت و دولت یک کفه ترازو بوده و تفکر اقتصادی و در‌آمد جامعه آن حکومت کفه دیگر ترازو است.

پیرموذن یکی از آفت‌های اقتصاد را تصمیم‌گیری با نگاه سیاسی در این حوزه توصیف کرد و ادامه داد: ما همیشه اقتصاد را در تصمیم‌گیر‌ی‌ها فدای سیاست‌زدگی کردیم که این امر سبب شده تا در تصمیم‌گیری‌ها و منش‌ها این دو کفه ترازو به تعادل نرسد.

وی تصریح کرد: ما در رسیدن به نقطه متعالی اقتصادی باید به توانمندی‌های داخلی اعتماد کنیم و بیش از گذشته بکوشیم تا ضعف‌ها و کوتاهی‌ها برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده‌اند، نباید یکی بر دیگری فضیلت داشته و یا فدای همدیگر شوند، بلکه با توجه به تحریم‌های اقتصادی نگاه دولت آینده باید به اقتصاد و حل مشکلات آن فراگیر باشد.

پیرموذن در پایان به آسیب‌پذیر بودن قشر تولید‌کننده و حمایت نشدن در سال‌های اخیر از سوی دولت اشاره کرد و اذعان داشت: همین که دولت سهم تولید و فعالان این حوزه را از محل هدفمندی یارانه‌ها نمی‌دهد، بزرگترین ضربه را به آنان وارد کرده است.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول