اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اصفهان آمادگی کافی برای استفاده از فناوری هسته‌ای در پزشکی را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شهدای علمی کشور موجب افتخار کشور ما هستند، گفت: اصفهان آمادگی کامل در زمینه تجهیزات و فضای لازم برای استفاده از فناوری‌های هسته‌ای در زمینه پزشکی را دارد.

اصفهان آمادگی کافی برای استفاده از فناوری هسته‌ای در پزشکی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی بعدازظهر امروز در همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در سلامت، کشاورزی و صنعت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در حوزه سلامت می‌توانیم برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها و به ویژه بیماری‌های سرطانی از انرژی هسته‌ای استفاده‌های بسیار ببریم.

وی با بیان اینکه با کمک اساتید و دانشمندان در این حوزه بر پای خود ایستاده‌ایم، ادامه داد: بسیاری از بیماری‌های قلب، ریه، تیروئید و موارد دیگر به کمک ایزوتوپ‌ها قابل تشخیص است و رادیوتراپی در درمان سرطان نقش ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نقش رادیوتراپی برای درمان سرطان خاطرنشان کرد: امروزه با استفاده از اشعه‌ای که از ایزوتوپ‌های عناصر هسته‌ای ساطع می‌شود، می‌توان روند رشد سلول‌های سرطانی را کند و یا آن‌ها را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کنونی جامعه لازم است بخش‌های تخصصی و درمانی فناوری هسته‌ای را تقویت کنیم، تصریح کرد: در استرلیزاسیون با کیفیت وسایل پزشکی، صنعت، کشاورزی، پسماندها و رفع مشکلات آلاینده محیطی نیز استفاده از فناوری هسته ای بسیار مهم و تأثیرگذار است.

شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر امکانات و تجهیزات لازم برای تربیت اساتید دانشگاهی و پزشکان استان به منظور استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در درمان و تشخیص بیماری‌ها فراهم ‌شده است.

وی، انرژی هسته‌ای را مطالبه اصلی عموم مردم عنوان کرد و ادامه داد: امروزه مردم به شدت طالب استفاده از فن‌آوری هستند و انرژی هسته‌ای از بحث شعاری خارج شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز داشت: تجربه نشان داده که هرجا دشمن فشار بیشتری آورده بیشتر پیشرفت کرده‌ایم، اکنون دشمنی مستکبران با ما به دلیل بمب اتمی نیست؛ بلکه برای این است که بر روی پای خود ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهدای علمی کشور اکنون در کنار شهدای نظامی باعث افتخار کشور ما هستند، متذکر شد: اصفهان آمادگی کامل در زمینه تجهیزات و فضای لازم برای استفاده از فناوری‌های هسته‌ای در زمینه پزشکی را دارد.

انتهای پیام/63008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول