اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

رضایی: تپه‌های ماسه‌ای دهسلم میزبان کویرنوردان داخلی و خارجی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: روستای دهسلم در حاشیه کویر لوت قرار دارد و دارای مرتفع‌ترین، وسیع‌ترین و زیباترین تپه‌های ماسه‌ای کشور است که مورد توجه بسیاری از کویرنوردان داخلی و خارجی است.

رضایی: تپه‌های ماسه‌ای دهسلم میزبان کویرنوردان داخلی و خارجی است

محمد‌رضا رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه نهبندان دارای آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی است، اظهار کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 23 هزار مسافر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری نهبندان بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آثار تاریخی و دیدنی نهبندان می‌توان به آسبادهای نهبندان و خوانشرف، قلعه شاهدژ، قلعه نهبندان، مسجد عاشوراخانه و مسجد میغان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آسبادهای نهبندان یکی از چشمگیرترین تاسیسات سنتی است، گفت: امسال بیش از 8 هزار و 500 مسافر از آسبادهای نهبندان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در بازدید خبرنگاران خبرگزاری فارس خراسان جنوبی از آسبادهای نهبندان تصریح کرد: مرمت و احیای این آسبادها از سال 88 آغاز شده است.

رضایی با بیان اینکه این آسبادها توانایی تولید 600 کیلوگرم آرد را در شبانه‌روز دارند، اذعان داشت: این آسبادها از بناهای تاریخی دوره قاجاریه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به کوه‌های مینیاتوری نهبندان اظهار کرد: این کوه‌ها از جاذبه‌های طبیعی جهان هستند که همه ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

رضایی ادامه داد: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 9 هزار مسافر و گردشگر از این کوه‌ها بازدید کرده‌اند.

 دهسلم روستای هدف گردشگران

وی با بیان اینکه دهسلم یکی از روستاهای هدف گردشگران است، ادامه داد: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 5 هزار و 500 مسافر از روستای دهسلم نهبندان دیدن کرده‌اند. 

روستای دهسلم در 100 کیلومتری جنوب غربی نهبندان در حاشیه کویر لوت قرار دارد و دارای مرتفع‌ترین، وسیع‌ترین و زیباترین تپه‌های ماسه‌ای کشور است که مورد توجه بسیاری از کویرنوردان داخلی و خارجی است.

این روستا مهم‌ترین روستاهای کویری نهبندان است که جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند بزرگ‌ترین نخلستان خراسان، دریاچه نمک، رودشور و زمین‌های پاشتری‌رو دارد.

 انتهای پیام/69008/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول