اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

صف‌های طویل برای چای آتشی و دوغ محلی سرایان

دوغ محلی و چای آتشی عشایر سرایان با استقبال بالای مسافران همراه شده و در ساعاتی از روز صف‌های طویل مسافران را شاهد هستیم.

صف‌های طویل برای چای آتشی و دوغ محلی سرایان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرستان سرایان در استان خراسان جنوبی با آثار تاریخی متعدد این روزها مسافران زیادی را فرا می‌خواند.

موزه مردم‌شناسی و صنایع دستی، مجموعه بناهای تاریخی شهر سرایان شامل کاروانسرا، آب انبار کاروانسرا، مسجد جامع، حمام کاروانسرا، بازار میثم، آرامگاه تورانشاه، آسیاب آبی کاه کوه و منطقه نمونه گردشگری کریمو و مصعبی از ابتدای تعطیلات نوروزی بیشترین مسافر را داشته‌اند.

دشت لاله‌های بسطاق میزبان دوست‌داران طبیعت

دره سبز رود، باغستان چرمه، غار بتون، سد زو و کال زو، منطقه ییلاقی و سرسبز خاور، دشت لاله‌های بسطاق، جنگل سه قلعه و کویر بکر و دشت نجوم سه قلعه از آثار طبیعی هستند که میزبان هزاران مسافر نوروزی هستند.

آثار تاریخی همچون خانه حسام‌الدیوان سه قلعه، مسجد جامع و آب انبارهای سه قلعه و آب انبارهای شهر آیسک و همچنین صنایع دستی فعال منطقه مسافران زیادی را مجذوب خود کرده است.

البته برخی آثار به دلیل عدم قرارگیری در مسیر جاده‌های اصلی ناشناخته مانده در حالی که در حوزه گردشگری و جذب گردشگر دارای قابلیت بسیار بالایی است.

چادرهای عشایری مملو از جمعیت است

از طرفی دیگر دوغ محلی و چای آتشی عشایر سرایان با استقبال بالای مسافران همراه شده به طوری که در برخی ساعات روز شاهد صف‌های طویلی در جلوی چادرهای عشایری هستیم.

برپایی سیاه چادر عشایری در کنار نمایشگاه صنایع دستی شهر سرایان با استقبال خوب مردم شهر و مسافران نوروزی مواجه شده است.

بازدیدکنندگان از سیاه چادر از نزدیک با رسم و رسومات کامل یک زندگی عشایری آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/2248/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول