اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

رضایی: از ابتدای سال جاری تاکنون 324 میلیون ریال صنایع دستی به فروش رسیده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در تشریح شاخص‌های گردشگری گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پنجم فروردین، 324 میلیون ریال صنایع دستی به فروش رسیده است.

رضایی: از ابتدای سال جاری تاکنون 324 میلیون ریال صنایع دستی به فروش رسیده است

محمد‌رضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا پنجم فروردین 324 میلیون و 880 هزار ریال صنایع دستی به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی در نوروز امسال به مقصد گردشگران تبدیل شده و شاخص‌های تخصصی بازدید، گردشگری و اقامت در مراکز اقامتی (هتل‌ها، مهمان‌پذیر، چادرهای مسافرتی، مراکز اسکان آموزش و پرورش و زائر سراهای بقاع متبرکه) با افزایش قابل توجهی روبرو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: از 28 اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین امسال فروش صنایع دستی و سوغات محلی در بازارچه‌های صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

صنایع دستی و هنرهای سنتی هر منطقه بدون‌ شک بخشی از میراث فرهنگی عظیم گذشتگان و به عنوان آثار باقی مانده از فرهنگ اجدادی و سنتی سرزمین ما در دنیای ماشینی امروز قابل بحث و بررسی است، به طوری که صنایع دستی هر منطقه متأثر از محیط فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی آن سرزمین است. منطقه خراسان جنوبی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و فرهنگی، صنایع دستی خاص خود را دارا است.

شناسایی 70 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی

از میان بیش از 250 رشته صنایع دستی شناسایی شده و کددار در سطح کشور، بیش از 70 رشته در خراسان جنوبی فعالیت داشته که از این میان، چهار رشته بومی و اصیل منطقه شامل گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، پارچه‌بافی سنتی، آهنگری سنتی از سابقه طولانی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سایر رشته‌های فعال صنایع دستی در خراسان جنوبی شامل قالی، قالیچه، مسگری، حجاری، انواع پارچه‌های سنتی، رودوزی‌های سنتی، البسه محلی، پای پوش‌های سنتی، نمد مالی، ترکه بافی، حصیر بافی، خراطی، چلنگری و سازهای سنتی می‌شود.

انتهای پیام/96015/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول