اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه تاکستان:

فرهنگ‌سازی از اهداف راهیان نور است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان تاکستان گفت: راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تأثیرات بسیار خوبی در زوایای مختلف فرهنگی بر روی جوانان داشته است.

فرهنگ‌سازی از اهداف راهیان نور است

مسلم لطفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: ما یک گنجینه گرانبها با عنوان دفاع مقدس داریم که هر گوشه از آن می‌تواند گویای زوایای فرهنگی جامعه باشد و توجه به ابعاد این گنجینه گران سنگ از جمله فرهنگ ایثار، شهادت، ولایت‌مداری و ارادت به اهل بیت (ع) و سایر ابعاد این فرهنگ مقدس هر کدام به تنهایی باید مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

لطفی‌زاده ادامه داد: راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی این نقش را به خوبی می‌‌تواند ایفا کند.

وی اضافه کرد: اعزام زائران مشتاق به مناطق عملیاتی که همه این باورها و اهداف در آنجا ترغیب می‌شوند تأثیر به خصوصی در روح و روان زائران به خصوص جوانان داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان تاکستان ادامه داد: بیان روایتگری‌هایی که در کنار این بازدیدها از مناطق صورت می‌گیرد ابعاد مختلف این فرهنگ را می‌تواند بیشتر از گذشته تبیین کند و به اهمیت موضوع هم اضافه کند.

وی افزود: بنابراین از این منظر ما در پی ایجاد یک فرهنگ‌سازی در نسل جوان خود هستیم که به هویت اصیل یک ایرانی و یک جوان مسلمان و یک جوان متعهد به ارزش‌ها و اخلاقیات که در آن زمان نقش آفرینی کردند و ایثار آفریدند می‌توانند یک فرهنگ گسترده و عمیق ایجاد کنند.

وی بیان کرد: اهمیت اساسی راهیان نور در درجه نخست فرهنگ‌سازی است، نکته دیگری که باید به آن توجه کرد افتخار به گذشته و این ارزش‌هایی که آفریده شده با قیمت‌های بسیار گزافی که جوان ایرانی باید همیشه به این گذشته و افتخارات ببالد و افتخار کند و ارزش قائل شود و یک احساس ارزش به عنوان یک جوان ایرانی مسلمان داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر از لحاظ معنوی توجهی به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم متوجه می‌شویم مهم‌ترین عاملی که موجب تهیج جوانان ما و حضور گسترده آنان در صحنه‌های گوناگون نبرد دشمن شد توجه به سیره و سلوک اهل بیت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان تاکستان ابراز داشت: جوانان می‌توانند با روی آوردن به معنویات و افزودن انگیزه‌های دینی و با توجه به نهضت عاشورایی در مقابل دشمن بایستند.

وی افزود: در این دوران که با هجمه سنگین و گسترده حملات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم مهم‌ترین ابزاری که ما بتوانیم جوان ایرانی را در مقابل این هجمه عظیم فرهنگی محافظت کنیم مسلح کردن آن‌ها به معارف دینی است که این موضوع تبلورش در هشت سال دفاع مقدس کاملاً مشخص است چراکه سرداران رشید اسلام راه صدساله را یک شبه رفتند و در اوج معنویت توانستند نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/77008/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول