اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 روز نخست نوروز ثبت شد

اسکان 5 هزار نفر در بقاع سیدرضا و سید علی‏اکبر (ع) لاسجرد

بیش از 5 هزار نفر در پنج روز نخست نوروز امسال در آستان مقدس امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع) لاسجرد اسکان یافتند.

اسکان 5 هزار نفر در بقاع سیدرضا و سید علی‏اکبر (ع) لاسجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان عصر امروز در حاشیه مراسمی در این دو امامزاده مقدس در گفت‏وگو با خبرنگاران، به اسکان بیش از 5 هزار نفر در آستان مقدس امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر(ع) لاسجرد، تنها در پنج روز ابتدای نوروزی و در راستای اجرای طرح آرامش بهاری اشاره کرد.

حجت‏الاسلام سیدمحمد میرحسینی اضافه کرد: طرح آرامش بهاری امسال به شکل جامعی در بقاع متبرکه شاخص و برگزیده شهرستان سمنان به مرحله اجرا گذاشته شده و آستان مقدس امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر(ع) لاسجرد نیز سهم بسزایی در این طرح دارند.

وی اظهار داشت: افراد زیادی توسط هیئت امنای امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع) لاسجرد در اماکنی که در اختیار هیئت امنا قرار گرفته است، اسکان یافتند و می‏توان گفت که روزانه بیش از یک هزار نفر در این اماکن اسکان داده می‏شوند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان یادآور شد: امسال با برنامه‏ریزی‏های انجام شده در لحظه تحویل سال و در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی و سال نو سعی کردیم تا بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شهرستان سمنان مأمن و پناهگاه امنی برای مسافران نوروزی و زائران حرم امن رضوی باشند.

میرحسینی ادامه داد: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری، برنامه‏های متنوع و مختلفی پیش‏بینی شده است که در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این استان اجرایی می‏شود و شهرستان سمنان نیز در این بین سهم زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در استان سمنان بالغ بر یک هزار و 190 مکان مذهبى شامل 689 مسجد، یک مصلا، 98 زیارتگاه و امام‏زاده، هشت مهدیه، 47 تکیه ثابت، 13 زیارتگاه سایر بزرگان دین، 216 حسینیه، 29 فاطمیه، دو نظرگاه و قدمگاه، 23 زینبیه، دو خانقاه و 61 سایر اماکن مذهبى وجود دارد.

انتهای پیام/2249/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول