اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای نوروز تاکنون

6500 نفر در زائرسرای دهملای شاهرود اسکان یافتند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت: از ابتدای اجرای طرح «آرامش بهاری» تاکنون، بیش از 6 هزار و 500 نفر در زائرسرای دهملای این شهرستان اسکان یافتند.

6500 نفر در زائرسرای دهملای شاهرود اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام سیدسعید تقوی عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در تشریح دستاوردهای اجرای طرح «آرامش بهاری» در شاهرود افزود: زائرسرای دهملا در حاشیه جاده سمنان ـ شاهرود و در مسیر زائران حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) قرار دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود عنوان داشت: زائرسرای دهملا با در اختیار داشتن 65 سوئیت و اتاق آماده ارائه خدمات به مسافران و زائران نوروزی حرم امن رضوی است.

تقوی با بیان اینکه زائرسرای دهملا یکی از اماکن مجری طرح آرامش بهاری در استان سمنان است، اظهار کرد: طرح «آرامش بهاری» یکی از پروژه‏های اجرایی و مهم سازمان اوقاف و امور خیریه است که امسال برای سومین سال پیاپی در استان سمنان و شهرستان شاهرود نیز عملیاتی می‏شود.

وی تصریح کرد: این طرح در نوروز سال 92 نیز به منظور استفاده بهینه از آثار متبرکه و بقاعی که همواره مأمن و پناهگاه مردم بوده‏اند، در شهرستان شاهرود و بقاع متبرکه شاخص این شهرستان اجرایی می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در استان سمنان بالغ بر یک هزار و 190 مکان مذهبى شامل 689 مسجد، یک مصلا، 98 زیارتگاه و امام‏زاده، هشت مهدیه، 47 تکیه ثابت، 13 زیارتگاه سایر بزرگان دین، 216 حسینیه، 29 فاطمیه، دو نظرگاه و قدمگاه، 23 زینبیه، دو خانقاه و 61 سایر اماکن مذهبى وجود دارد.

انتهای پیام/2249/ت30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول