اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

روستاهای فردوس با جاذبه‌های فراوان آماده پذیرایی از مسافران هستند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: روستاهای فردوس با برخورداری از جاذبه‌های فراوان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام نوروز هستند.

روستاهای فردوس با جاذبه‌های فراوان آماده پذیرایی از مسافران هستند

کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: روستاهای شهرستان فردوس به سبب داشتن آب و هوای مطبوع و ییلاقی در ایام بهار و تابستان بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

وی افزود: بسیاری از روستاهای شهرستان فردوس علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای مناسب از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی نیز برخوردار هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس تصریح کرد: روستای فتح‌آباد با قدمتی 560 ساله در فاصله 15 کیلومتری فردوس قرار دارد که آب و هوای مطلوب، باغ‌های سرسبز، قنات و مسجد جامع از جمله جاذبه‌های این روستا به شمار می‌رود.

شبنم‌زاده یادآور شد: روستای بیدسکان نیز در فاصله 29 کیلومتری فردوس واقع شده که تعداد هفت اثر تاریخی آن نظیر قلعه، حمام و خانه عطایی به ثبت آثار ملی رسیده است.

روستای مهوید، روستای نمونه گردشگری در خراسان جنوبی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: روستای نمونه گردشگری مهوید نیز با جاذبه‌های فراوان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی افزود: روستای مهوید از توابع بخش مرکزی فردوس و در فاصله 30 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

شبنم‌زاده تصریح کرد: بارگاه امامزاده سلطان احمد و امامزاده سلطان ابوالحسن(ع)، مسجد جامع قدیم، قلعه و غار، سد سنگی بتنی، قنات و دره فنود و آب وهوای خوش و نیز طبیعت زیبا، روستای مهوید را به منطقه‌ای گردشگری در فصل بهار و تابستان تبدیل کرده است.

این مسئول روستای گستج را یکی دیگر از روستاهای خوش آب و هوای فردوس دانست و یادآور شد: این روستا در فاصله 30 کیلومتری فردوس واقع شده که مجموعه تاریخی کوشک حاجی‌آباد از تفرجگاه‌های این روستا در ایام بهار و تابستان است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: روستای گستج دارای آثار تاریخی شامل حمام، باقیمانده قلعه، منازل تاریخی و مجموعه کوشک حاجی‌آباد است.

انتهای پیام/69007/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول