اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی:

میهمان‌نوازی همدانی‌ها زبانزد است / لزوم رفع مشکل کمبود فضای اقامتی در همدان

ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور با اشاره به میهمان‌نوازی همدانی‌ها گفت: باید با افزایش تعداد هتل‌های همدان مشکل کمبود فضای اقامتی برای مسافران را حل کرد.

میهمان‌نوازی همدانی‌ها زبانزد است / لزوم رفع مشکل کمبود فضای اقامتی در همدان

سیروس ابراهیمی در حاشیه بازدید از ستاد اسکان تسهیلات نوروزی همدان که در مقبره و یادمان عین‌القضات همدانی مستقر شده در گفت‌‌وگو با خبرنگار  فارس در همدان اظهار داشت: موقعیت خاص‌ همدان در منطقه غرب کشور باعث شده تا همدان سالانه از حجم بالایی از سفرهای تفریحی برخوردار شود.

وی افزود: ارزیابی و نظرسنجی انجام شده در ستاد اسکان تسهیلات نوروزی استان از مسافران حکایت از برخورد خوب مسئولان و نمایندگان حاضر در ستاد به منظور راهنمایی و اسکان میهمانان دارد که باید به همه دست‌اندرکاران استان خسته نباشید بگوییم.

مدیرکل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: با آمار و گزارشی که همکاران در اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام داده‌اند حجم زیادی از مسافران در مدارس، سالن‌های ورزشی و حسینیه‌ها شب را سپری کردند و این خود نشانگر کمبود فضای اقامتی مناسب برای مسافرانی است که استان همدان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کردند.

وی با اشاره به نشست و تبادل نظر با حضور شیروانی رئیس جامعه هتلداران استان تأکید کرد: زیبنده همدان دارای قدمت سه هزار ساله و برخوردار از جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی نیست که تنها 11 هتل در این استان فعال باشد و رشد 33 درصدی اقامت مسافران در هتل‌‌های سراسر استان راضی‌کننده نیست.

ابراهیمی تصریح کرد: رئیس جامعه هتلداران همدان از افتتاح و بهره‌برداری یک هتل در شهر ملایر تا پایان سال 92 و افزایش ظرفیت اقامت هتلی استان گزارشی ارائه کرد اما این میزان تخت برای پذیرش مسافران در استان با این سبقه تاریخی، کم است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش ظرفیت اقامتی این استان باشیم.

به گفته وی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه نوروز امسال در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان بسیار مطلوب بوده و نیروی انتظامی نیز در حفظ امنیت و رفاه مسافران شرایط مناسبی را در این استان فراهم کرده که این موضوع باعث رضایتمندی مسافران بوده است.

ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور عنوان کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان نوروزی، هلال احمر، ناجا، اداره راه، اورژانس و همکاران ما در میراث فرهنگی و گردشگری در استان‌ها باعث شده تا امسال سطح رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی قابل قبول ارزیابی شود.

در ادامه این بازدید، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ضمن ارائه گزارش آماری در زمینه ورود و استقبال مسافران نوروزی سال 92 افزود: با شروع کار ستاد تسهیلات نوروزی استان از 28 اسفندماه بر اساس فروش بلیت و جامعه آماری در حدود 100 هزار نفر از اماکن و جاذبه‌های تاریخی استان همدان بازدید کرده‌اند.

علیرضا ایزدی عنوان کرد: آرامگاه بوعلی سینا و غار علیصدر بیشترین آمار بازدیدکننده را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی در مورد اسکان مسافران نوروزی متذکر شد: در کنار 11 هتل فعال سطح استان، میهمانپذیرهای درجه‌های مختلف، مدارس تجهیز شده توسط آموزش و پرورش استان، منازل استیجاری شخصی دارای مجوز، سالن‌های ورزشی و سالن نمایشگاه بین‌المللی همدان و همچنین حسینیه‌های سطح استان پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی را انجام دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از ابتدای شروع سفرهای نوروزی امسال، بیش از 100 هزار نفر از 14 موزه و 30 بنای تاریخی شاخص تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی همدان بازدید کردند.

انتهای پیام/89020/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول