اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:

بزرگترین مجتمع امدادی در 9 طبقه احداث می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از احداث بزرگترین مجتمع امدادی، خدماتی و درمانگاهی در اردبیل با مشارکت خیرین خبر داد.

بزرگترین مجتمع امدادی در 9 طبقه احداث می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های نوروزی هلال احمر اردبیل اظهار داشت: با احداث این مجتمع در میدان شریعتی اردبیل که زمین آن را یک خیر نامدار به ارزش 10 میلیارد تومان واگذار کرده مجموعه امدادی - خدماتی در 9 طبقه احداث می‌شود که دو طبقه آن درمانگاه خواهد بود.

وی در ادامه از احداث مجتمع تجاری - اداری و فرهنگی در سرعین با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد تومان و همچنین احداث یک مجموعه بزرگ امدادی در ایستگاه سرعین اردبیل خبر داد و اضافه کرد: امسال اردوگاه کشوری جوانان هلال احمر در نیر افتتاح می‌شود و قرار است دو پایگاه جاده‌ای نیز در محور اردبیل- سرچم و اردبیل- مغان افتتاح شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل یادآور شد؛ ما در حوزه عمرانی ره صد ساله را رفته‌ایم به طوری که سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان کار عمرانی انجام شد که اغلب در حوزه تجهیز واحدها و مراکز امدادی بوده است.

غیبی ادامه داد: سال 91 شاهد افتتاح انبار امدادی پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی بودیم به طوری که هم‌اکنون جز دو شهرستان سرعین و کوثر تمام شهرستان‌های استان مجهز به انبار امدادی هستند.

خرید و مجهز شدن بالگرد امدادی در اردبیل به صورت مستقل

وی به استقرار بالگرد امداد نوروزی در اردبیل اشاره کرد و افزود: برای اولین بار و به منظور امدادرسانی در حوادث احتمالی جاده‌ای و کوهستان این بالگرد در اردبیل مستقر شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال قرار است با تامین منابع اعتباری برای ساخت آشیانه بالگرد امدادی از سوی استانداری اردبیل یک دستگاه بالگرد خریداری شده و به صورت ثابت در اختیار این استان باشد.

وی با اشاره به اینکه این بالگرد از روز گذشته به مدت یک هفته در این استان مستقر شده است یادآور شد؛ استقرار بالگرد می‌تواند در تسریع عملیات جستجو و انتقال مصدوم تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل استقرار بالگرد امدادی را در این استان مصوبه اجرا نشده دولت عنوان کرد و ادامه داد: این مهم به دلیل عدم وجود آشیانه مناسب عملی نشده است که امسال با تامین اعتبار برای ایجاد آشیانه محقق خواهد شد.

غیبی با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه اردبیل آشیانه بالگرد ندارد، اضافه کرد: نمی‌توان بدون آشیانه و در پارکینگ فرودگاه بالگرد را به ویژه در هنگام بارندگی نگهداری کرد.

وی همچنین از خرید بالگرد امدادی استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: طبق مصوبه دولت 50 درصد هزینه آشیانه از طریق وزارت کشور و استانداری و 50 درصد باقی‌مانده توسط جمعیت هلال احمر تامین خواهد شد.

انتهای پیام/62003/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول