اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

رشد 3 برابری خدمات هلال‌احمر مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به تقویت زیرساخت‌ها و ناوگان امدادی مازندران، گفت: خدمات جمعیت هلال‌احمر مازندران نسبت به گذشته سه برابر شده است.

رشد 3 برابری خدمات هلال‌احمر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلا‌ل‌احمرمازندران، در مراسمی با حضور طاهایی استاندار مازندران، دامادی نماینده مردم ساری در مجلس و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام قاسمی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان، مهدی ولی‌پور مدیرعامل جمعیت هلا‌ل‌احمرمازندران و اعضای هیت مدیره جمعیت استان آیین افتتاحیه طرح‌های نوروزی جمعیت هلا‌ل‌احمرمازندران برگزار شد.

استاندار مازندران در این مراسم گفت: واقعیت این است که جمعیت هلا‌ل‌احمر به عنوان یک سازمان مردمی و خدمتگذار که در حساس‌ترین شرایط زیستی و در سخت‌ترین زمان ممکن خدمات حیاتی می‌دهد، عمل می‌کند.

سید علی اکبر طاهایی افزود: این جمعیت در حساس‌ترین شرایط زیستی و در سخت‌ترین زمان ممکن خدمات حیاتی و نجات‌بخش خود را بدون هرگونه چشمداشتی صادقانه به آسیب‌دیدگان از حوادث مختلف ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: هلا‌ل‌احمر از زمره سازمان‌هایی است که فعالیت در این مجموعه با ارزش مایه مباهات است.

طاهایی ابراز داشت: خادمان صدیق و بی‌ریای مردم در جمعیت هلا‌ل‌احمر انسان‌های وارسته‌ای هستند که دلیل اساسی حضورشان در چنین سازمانی تنها مهرورزی، نوع دوستی، عشق به همنوع و احسان و امداد در روزهای سخت و دشوار است و این فرصتی است ارزشمند که تنها شایسته قلوب مملو از مهر و محبت بوده و پاداش این همت بلند یقینا نزد پروردگار محفوظ می‌ماند.

استاندار مازندران با اشاره به تقویت زیرساخت‌ها و ناوگان امدادی مازندران گفت: مازندران در ایام نوروز میزبان ایران است و حضور بیش از 20 میلیون مسافر و میهمان نوروزی در استان رسالت همه دستگاه‌های اجرایی را سنگین‌تر می‌کند که هلا‌ل‌احمر نیز یکی از دستگاه‌های بسیار مهم در این زمینه است.

نماینده مردم ساری در مجلس و عضو شورای عالی جمعیت هلا‌ل‌احمر نیز در این مراسم نیروهای این جمعیت را فرشتگان نجات توصیف کرد و بر ضرورت اهتمام ویژه به این نیروهای خدوم و بی‌ادعا تاکید کرد.

محمد دامادی همچنین از تصویب طرح راهبردی در شورای عالی جمعیت هلا‌ل‌احمرخبر داد و تصریح کرد: با تصویب این طرح چشم‌انداز روشنی را در هلا‌ل‌احمرکشور شاهد باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلا‌ل‌احمرمازندران نیز در سخنانی گفت: طرح‌های نوروزی جمعیت هلا‌ل‌احمر مازندران از روز 24 اسفند آغاز و تا پایان روز 15 فروردین ماه 1392 ادامه می‌یابد.

مهدی ولی‌پور افزود: برای اجرای طرح نوروزی امسال بیش از 33 پایگاه و پست امداد و نجات جاده‌ای و 40 پست راهنمایی مسافرین و همچنین 40 خیمه نماز متحدالشکل در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اجرای طرح‌های امسال بیش از 2 هزار نفر روز امدادگر و نجاتگر، 2 هزار نفر روز جوان آموزش‌دیده عضو جمعیت و 200 نفر پرسنل جمعیت استان به کارگیری می‌شوند.

ولی‌پور با اشاره به تدارک گسترده جمعیت هلا‌ل‌احمر مازندران برای ارائه خدمات مورد نیاز میهمانان نوروزی استان گفت: 30 دستگاه آمبولانس، 10دستگاه خودروی نجات، یک فروند بالگرد امدادی، 10دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 30 دستگاه خودروی کمک‌دار امدادی در اجرای طرح نوروزی امسال به کارگیری می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی این جمعیت در نوروز سال گذشته گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از خدمات راهنمایی مسافرین و امداد و نجات هلا‌ل‌احمر استان بهره‌مند شدند.

استاندار مازندران افزایش سطح فضای امدادی از 4 هزار و 200 متر به 13هزار مترمربع، امدادرسانی به دو حادثه سیل بهشهر و چالوس و نوشهر و همچنین مشارکت در کمک رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان، تقویت سیستم رادیویی جمعیت استان و همچنین راه‌اندازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، فعال سازی خط ارتباطی 147 ندای امداد به منظور پاسخگویی به فوریت‌های امدادی شهروندان در تمام ساعات شبانه‌روز از جمله دیگر اولویت‌های انجام شده هلا‌ل‌احمر استان در حوزه امداد و نجات بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلا‌ل‌احمرمازندران در پایان با اشاره به برنامه پنج ساله این جمعیت برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های امدادی استان گفت: در جریان سفر رئیس جمعیت هلا‌ل‌احمر جمهوری اسلامی و معاونانشان به استان مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید که اجرای کامل این مصوبات و همچنین عملیاتی شدن تفاهمنامه‌ای که با استاندار مازندران منعقد شد می‌تواند چشم‌انداز روشن و تحول چشمگیری را در خدمت‌رسانی هلا‌ل‌احمر استان ایجاد نماید.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول