اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 روز گذشته

162 هزار و به پست‌های نوروزی هلال احمر آذربایجان‌شرقی مراجعه کردند

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از مراجعه 162 هزار نفر در پنج روز گذشته به پست‌های نوروزی هلال احمر آذربایجان‌شرقی خبر داد.

162 هزار و به پست‌های نوروزی هلال احمر آذربایجان‌شرقی مراجعه کردند

علی شهودی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در سیزدهمین طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی، امسال در سطح استان و در مبادی ورودی شهرها و اماکن پررفت و آمد در 64 نقطه چادرهای راهنمایی مسافران و در 24 نقطه نیز خیمه‌های نماز بر پا شده است.

وی با اشاره به آغاز طرح از 28 اسفندماه سال گذشته افزود: در پنج روز گذشته با مشارکت 500 نفر از اعضای جوانان به 162 هزار نفر از مسافران خدمات ارائه شده است.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بیش از هشت هزار و 170 نفر برای اقامه نماز به خیمه‌های نماز مراجعه کرده و نزدیک به یک‌هزار نفر از خدمات  ایستگاه‌های سلامت بهره‌مند شده‌اند و یک‌هزار و 230 نفر از خدمات فرهنگی فضاهای دوستدار کودک و نوجوان استفاده کرده و در طول این مدت یک‌هزار و 500 نفر مراجعه کننده به ایستگاه‌های سلامت خودرو داشتیم و یک‌هزار و 260 نفر مسافر نیز توسط اعضای شرکت کننده در پروژه سحاب راهنمایی شده‌اند.

شهودی افزود: بیش از 60 هزار و 500 عدد اقلام امدادی ـ فرهنگی میان مراجعه‌کنندگان پست‌های راهنمایی مسافران توزیع شده است و 92 نفر نیز نسبت به تکمیل فرم‌های اهدای عضو اقدام کرده‌اند.

شهودی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تلفنی مهرگویان توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: هموطنان می‌توانند با شماره تلفن 6427-021 تماس گرفته و با وارد کردن کدهای مورد نظر، به استماع پیام‌‌های امدادی و فرهنگی ـ مذهبی و ایرانگردی بپردازند.

شهودی به تشریح عملکرد امدادگران در طرح امداد و نجات نوروزی 92 پرداخت و گفت: از زمان آغاز طرح امداد و نجات (24 اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین امسال) تاکنون 32 عملیات توسط امدادگران انجام گرفته و به 105 تن حادثه دیده خدمات امدادی ارائه شده است.

وی تعداد مصدومین را 69 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 23 نفر توسط نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای به مراکز درمانی انتقال داده شده و مابقی به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: در 9 روز گذشته از اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، 33 تیم عملیاتی متشکل از 113 نجاتگر مجرب و آموزش دیده با بهره‌گیری از 29 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات و سه دستگاه خودروی کمکدار ایفای وظیفه کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در پایان به نحوه ارتباط مسافران با پایگاه‌ها و نجاتگران اشاره کرد و گفت: مسافران می‌توانند در صورت وقوع حادثه با شماره تلفن147 ندای امداد تماس گرفته و از خدمات امدادی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/60002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول