اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خبر داد

برپایی 40 خیمه نماز برای گردشگران نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: امسال 40 خیمه نماز به منظور تمهید شرایطی مطلوب برای اقامه نماز گردشگران برپا شده است.

برپایی 40 خیمه نماز برای گردشگران نوروزی

مهدی ولی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: از آغاز طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان تا پایان روز گذشته بیش از 60 هزار نفر از خدمات هلال‌احمر استان بهره‌مند شدند.

وی افزود: توزیع 40 هزار بروشور آموزشی و اطلاع‌رسانی، ارائه خدمت به یک‌هزار و 600 نفر از مراجعان به خیمه‌های نماز، توزیع 26 هزار بسته فرهنگی و نرم‌افزارهای آموزشی، توزیع 12 هزار نسخه نقشه استان، شهرستان و همچنین ارائه خدمات رایگان تست قند خون و سنجش فشارخون به 500 نفر از جمله خدمات ارائه شده به مراجعان پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی این جمعیت بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به خدمات جمعیت هلال‌احمر استان در طرح امداد و نجات جاده‌ای گفت: اجرای 139 مأموریت امداد جاده‌ای و ارائه خدمات مورد نیاز به 93 مصدوم و همچنین ارائه خدمات درمان سرپایی به 570 نفر از مراجعان به پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات جاده‌ای از جمله خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی بوده است.

ولی‌پور گفت: امسال جمعیت هلال‌احمر استان در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 33 پایگاه و پست ثابت و سیار امداد و نجات و 40 پست راهنمایی مسافران را تدارک و تجهیز کرده است تا شرایط مطلوبی را برای میهمانان استان فراهم کند.

وی افزود: در طرح امداد و نجات جاده‌ای علاوه بر این پست‌ها، 12 پست موقت مجهز به موتورسیکلت، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، دو دستگاه خودروی چند منظوره آرگو و مرکز امداد هوایی مجهز به یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت دارند تا به فوریت‌های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران تصریح کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی حدود دو هزار نفر اعم از امدادگر و نجاتگر آموزش‌ دیده و 200 نفر از کارکنان جمعیت استان و همچنین در طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز بیش از یک‌هزار نفر روز از جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر مشارکت فعال دارند.

ولی‌پور گفت: 33 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات و 30 دستگاه خودروی کمکدار امدادی در اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای بکارگیری شده‌اند تا خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: امسال 40 خیمه نماز نیز به منظور تمهید شرایطی مطلوب برای اقامه نماز میهمانان و گردشگران در کنار پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی برپا شده است.

انتهای پیام/2296/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول