اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

جوانان از شناخت حضرت فاطمه (س) غفلت نکنند

امام جمعه سلماس گفت: جوانان از شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) غفلت نکنند تا خود را به ایشان نزدیک کنند.

جوانان از شناخت حضرت فاطمه (س) غفلت نکنند

حجت‌الاسلام محمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه قرار گرفته‌ایم، فرا رسیدن این روزها را تسلیت گفت و اظهار داشت: مسلمانان به ویژه جوانان و نوجوانان باید در راستای تبیین ابعاد شخصیتی و زندگی ایشان گام بردارند تا به این وسیله حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان الگو برای خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه بدون اغراق باید گفت که برترین و والا مقام‌ترین بانوی جهان در همه قرون‌ و اعصار کسی جز حضرت فاطمه زهرا (س) نیست، ادامه داد: در ارتباط با منزلت و جایگاه رفیع ایشان آیات قرآنی نازل شده و در این ارتباط احادیث نبوی زیادی وجود دارد با این اوصاف نباید از این شخصیت برجسته غفلت کرد بلکه باید در مرحله اول ایشان را خودمان بشناسیم سپس برای جوانان الگوسازی کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه برخورداری ایشان از شخصیت متعالی و جایگاه برجسته فقط به زمان حیات‌شان محدود نمی‌شود، خاطرنشان کرد: شناخت و تبیین سراسر زندگانی و همه لحظه‌های حیات ایشان، از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا هر کسی در این مسیر گام بردارد به طور قطع می‌تواند از طریق دقت و تامل در این زمینه، خود به جایگاه معنوی رفیع دست یابد.

امام جمعه سلماس افزود: کسانی که حضرت فاطمه زهرا (س) را خوب بشناسند به طور قطع علاوه بر اینکه از نظر اخلاقی و اعتقادی رشد پیدا می‌کنند برای پرورش و تعالی معنوی دیگران نیز اهتمام می‌کنند بنابراین لازم است روحانیان، رسانه‌های جمعی و اساتید دانشگاهی به الگوسازی در این زمینه دست بزنند.

وی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را به مطالعه زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) توصیه کرد و گفت: از ایشان سخنان نغز و پندآموز زیادی بر جای مانده است که در تک تک آنها درس زندگی و حکمت‌های زیادی نهفته است که در صورت جامه عمل پوشاندن به آنها سعادت دنیوی و اخروی دست یافتنی است.

انتهای پیام/61002/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول