به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره روابط عمومی ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی، محمد قانعی با اشاره به نبود افزایش قیمت هتلها در ایام نوروز اظهار کرد: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 30 درصدی هتلها در استان هستیم که با توجه به شرایط پیک از ظرفیتهای اضطراری در این ایام استفاده میشود و در این راستا حدود 75 هزار نفر به گنجایش هتلها اضافه شده است.
وی با بیان اینکه خراسانرضوی نخستین استانی است که در امر استانداردسازی هتلها وارد میدان عمل شده است، افزود: براساس آییننامه مصوب ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسانرضوی و با توجه به استانداردسازی هتلها طبق اصول بینالمللی، این امر برای اولینبار در کشور انجام شده است.
قانعی، ادامه داد: در راستای استانداردسازی هتلها در خراسانرضوی، 70 درصد کار انجام شده است که 30 درصد باقیمانده در دست انجام است و پیشبینی میشود این امر تا ابتدای تابستان سال جاری به اتمام برسد.
وی از حضور 16 گروه دو نفره ناظر این اتحادیه در خراسانرضوی خبر داد و اذعان داشت: نظارتهای این اتحادیه از زمستان آغاز شده که در حال حاضر این امر ادامه دارد و این نظارتها به صورت محسوس و غیرمحسوس، ناگهانی و موردی اعمال میشود تا حقوق مسافران و هتلداران پرداخت شود.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسانرضوی بیان داشت: همچنین تغییر تعرفه در نوروز سال جاری اعمال نمیشود و در صورت مشاهده از افزایش قیمت با واحد متخلف برخورد جدی صورت میگیرد.
قانعی اضافه کرد: در راستای خدماتدهی مطلوب به زائران و مسافران، افزایش تعرفه و قیمت در هتلهای خراسانرضوی از 25 فروردینماه سال جاری اعمال خواهد شد.
وی با بیان اینکه 95 درصد هتلهای استان در مشهد مستقر هستند ، تصریح کرد: در روز 29 اسفند ضریب اشغال هتلها در مشهد مقدس 80 درصد بود که این رقم در حال حاضر به حدود 100 درصد رسیده است.
رئیس اتحادیه هتل داران خراسانرضوی از حضور زوارکشها در سطح شهر و خدشهدار شدن چهره شهر خبر داد و اظهار داشت: مسافران و زائران نوروزی برای اقامتهای خود از اعتماد به زوارکشها و اقامت در منازل شخصی خودداری کنند؛ چراکه علاوه بر ارائه قیمتهای غیرمنصفانه از نظارتهای همه جانبه این اتحادیه بینصیب خواهند ماند.
وی، ساماندهی امور زوارکشها را امری مهم دانست و بیان کرد: اختصاص بودجه مناسب، اقتدار مدیریتی و همت بلندی را میطلبد تا راهکارهای مناسب ارائه و نتایج مطلوبی را دربر داشته باشد.
قانعی از مسافران و زائران نوروزی خواست تا موارد موردنظر را با شماره تلفن 2213324 اتحادیه هتلداران در میان بگذارند تا به موارد مطروحه آنان در اسرع وقت رسیدگی لازم اعمال شود.
گفتنی است؛ شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماسهای 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی پیگیری میشود.
انتهای پیام/70005/ذ/ض1002