اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی تنکابن و عباس‌آباد خبر داد

آغاز طرح پایش بازار در 2 شهر مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی تنکابن و عباس‌آباد از آغاز طرح پایش بازار و مراکز عرضه مواد پروتئینی در این دو شهر خبر داد.

آغاز طرح پایش بازار در 2 شهر مازندران

علی‌اصغر شمسی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار داشت: از 20 اسفند تا 20 فروردین 92 علاوه بر کشیک مستقر در اداره دامپزشکی، بازرسان این اداره مراکز عرضه و فروش مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی را مورد پایش قرار می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه عرضه گوشت قرمز و مرغ پس از اقدامات کشتارگاهی صورت می‌گیرد ما در بحث بهداشت و همچنین پایش آنها با مشکلی مواجه نیستیم و عمده مشکل ما بحث عرضه ماهی به ویژه پس از صید آن است.

این مسئول تصریح کرد: در مورد عرضه ماهی در بیشتر موارد به دلیل عدم رعایت عرضه بهداشتی ماهی، امکان آلوده شدن و حتی سوءاستفاده در فروش آنها بسیار زیاد است.

شمسی‌پور ابراز داشت: مهم‌ترین معضل در این مبحث فروشندگان دوره‌گرد هستند که برای فروش ماهی آنها را بر روی پیاده‌روها و کف خیابان ریخته و عرضه می‌کنند.

رحیمی گفت: مشکل دیگر در این نوع عرضه این است که بیشتر این فروشندگان برای تازه جلوه دادن ماهی به مشتریان، ماهی‌ها را به ماسه آغشته می‌کنند که این عمل خلاف قانون و جرم محسوب می‌شود زیرا این عمل موجب آلوده شدن ماهی به انواع میکروب‌ها و به مخاطره انداختن سلامت مصرف‌کننده می‌شود.

وی تاکید کرد: از همه مردم می‌خواهیم برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده این گونه فروشندگان، خریداران همه از مراکز مجاز و دارای پروانه کسب و مجوز بهداشت محیط خرید کنند.

شمسی‌پور در ادامه اظهار داشت: خریداران برای اطمینان از سلامت ماهی‌ها می‌توانند با بررسی آن از شفافیت چشم ماهی، آب شش قرمز آن و عدم بوی بدماهی و همچنین با یک آزمایش فیزیکی که در آن با فشار نوک یک انگشت روی بدن ماهی که طی آن پس از برداشتن انگشت، اگر محل فشار سریعا به حالت اول بازگشت، ماهی سالم را تشخیص دهند.

شمسی‌پور عنوان کرد: در غیر این صورت به احتمال زیاد این ماهی در معرض فساد قرار دارد.

وی تاکید کرد: در ایام نوروز این اداره برای کمک به شهروندان و گردشگران نکات مهم ایمنی و بهداشتی خرید، طبخ و مصرف مواد پروتئینی را در بروشوری درج و به همه ارائه می‌کند.

انتهای پیام/86020/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول