اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

صنایع دستی اسکو، بازار اجناس خارجی را کساد کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با ترغیب ساکنان اسکو به تولید و فروش صنایع دستی اصیل منطقه، کالاهای نامرغوب خارجی تا حد زیادی از بازارهای این منطقه به خصوص روستای توریستی کندوان برچیده شد.

صنایع دستی اسکو، بازار اجناس خارجی را کساد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در دیدار با هنرمندان صنایع دستی اظهار کرد: در دو سال 90 و 91 با اقدامات انجام گرفته 35 رشته صنایع دستی شهرستان اسکو احیا یا تقویت شده است.

وی افزود: افزایش ظرفیت مشاغل خانگی شهرستان اسکو با رشد چشمگیر اشتغال این شهرستان در رشته‌های صنایع دستی از نتایج احیا و تقویت این رشته‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: ورنی‌بافی اسکو، متقال‌بافی، زری‌بافی، قلاب‌بافی، چاقوسازی، قفل‌سازی، قلم‌زنی، ترکه بافی و جاجیم رشته‌های رو به فراموشی بودند که با ترویج و توسعه در دو سال اخیر دوباره در این شهرستان احیا یا تقویت شده‌اند.

محمدی با اشاره به اجرای مرحله دوم اعطای تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان اسکو در سال 91 اظهار داشت: در این سال تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد و 310 میلیون ریال به 45 هنرمند صنایع دستی متقاضی اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات در مرحله اول اجرا در سال 90 در حدود 340 میلیون ریال بود که به 9 متقاضی این شهرستان تعلق گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه رشته‌های صنایع دستی دریافت‌کننده تسهیلات شهرستان اسکو از شش رشته مرحله اول به 14 رشته در مرحله دوم رسیده است، افزود: اقبال عمومی نسبت به تولید و اشتغال در صنایع دستی، اسکو به ویژه روستای کندوان را به بازار خوبی برای فروش این محصولات تبدیل کرده است.

محمدی تشریح کرد: کاشی هفت رنگ، معرق کاری، منبت، ساخت سازهای سنتی، روسری کلاغه‌ای، طراحی سنتی، حکاکی روی نقره، گلیم‌بافی، سراجی سنتی، ممقان‌دوزی، سرمه‌دوزی، ملیله‌دوزی، منجوق‌دوزی، مرصع‌کاری، سفال، سرامیک و شیشه‌گری رشته‌های صنایع‌دستی دریافت‌کننده تسهیلات مشاغل خانگی سال‌های 90 و 91 شهرستان اسکو را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: با ترغیب ساکنان شهرستان اسکو به تولید و فروش صنایع دستی اصیل منطقه، کالاهای نامرغوب و معیوب خارجی تا حد زیادی از بازارهای این منطقه به خصوص روستای توریستی کندوان برچیده شده است.

انتهای پیام/60002/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول