اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت میلاد حضرت زینب (س)

300 زوج جوان تحت پوشش کمیته امداد میناب به خانه بخت رفتند

خبرگزاری فارس: به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (ص) 300 زوج تحت پوشش کمیته امداد در میناب راهی خانه بخت شدند.

300 زوج جوان تحت پوشش کمیته امداد میناب به خانه بخت رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، مدیر کمیته امداد میناب امروز در این مراسم هدف از برگزاری این جشن را الگوگیری مزدوجین از سیره و اندیشه تابناک و آسمانی حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر و استقامت عنوان کرد.

کاظم صالحی با بیان این که زوج‌های جوان باید قناعت، ایثار و گذشت را سر لوحه زندگی خویش قرار دهند، افزود: تلاش برای تربیت فرزندان صالح و نیک، تمسک به قرآن مجید و بهره‌گیری از شیوه، روش و منش زندگی بزرگان دینی به ویژه ائمه معصوم و امام راحل برای اداره زندگی مشترک و همسرداری، از نیازهایی است که زوج‌های جوان باید به آن توجه لازم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های اجرا شده توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: از مجموع 5 هزار و 82 طرح موفق اجرا شده در کمیته امداد یک هزار و 24 طرح در سال 91 اجرا شده است.

این مسئول ادامه داد: طی سال 91 6 میلیارد و 700 میلیون تومان توسط کمیته امداد میناب در حوزه اشتغال هزینه شده است. شهرستان میناب در جشن نیکوکاری امسال به همت و مشارکت مردم توانست مقام نخست را در استان کسب کند.

مدیر کمیته امداد میناب مجموع درآمدهای این نهاد در سال 91 را یک میلیارد و 100 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: در سال 91 در زمینه سنت حسنه ازدواج 227 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان نیز در این آئین به موفقیت‌های کمیته امداد میناب در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:کمیته امداد میناب در سال جاری با کسب رتبه نخست در زمینه اشتغال و خودکفایی، رتبه نخست کمک‌های جشن نیکوکاری و کسب رتبه نخست مجتمع فرهنگی در سطح کشور با صد در صد قبولی از ادارات موفق و ممتاز بوده است.

مرتضی موصلی در ادامه با بیان این که خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در طول تاریخ همواره مورد توجه و دارای نقش بوده با برشمردن کارکردهای مختلف این نهاد، کمک به رشد و تعالی خانواده‌ها را سبب تحقق جامعه روشن دانست و بیان کرد: اگر خانواده نقش خود را به خوبی ایفا کند تشکیل جامعه اسلامی و انسان ساز نیز تضمین می‌شود.

وی همچنین خدمات 34 ساله کمیته امداد را مورد بحث قرار داد و تصریح کرد: خانواده محوری، بصیرت افزایی و کمک به رشد فضایل معنوی جز برنامه‌های اصلی و محور فعالیت‌های کمیته امداد در کنار کمک به محرومان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به زوج‌های جوان با تشریح سبک زندگی از منظر رهبر معظم انقلاب، فرهنگ توسعه و تمدن اسلامی را در گرو سبک مناسب زندگی دانست و گفت: انس و الفت و محبت و شکیبایی توام با تمسک به اهل بیت (ع) توسط زن و شوهر مهم‌ترین عامل در شکل گیری زندگی مطلوب است.

در این آئین که در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد به هر نو عروس مبلغ 10 میلیون ریال به صورت نقدی پرداخت شد.

انتهای پیام/88004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول