اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت‌احوال فیروزکوه:

فیروزکوه نیازمند دفترخانه ثابت ازدواج و طلاق است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان فیروزکوه گفت: با عنایت به رشد و توسعه شهر و افزایش روزافزون جمعیت، فیروزکوه نیازمند وجود یک دفترخانه ثابت ازدواج و طلاق است.

فیروزکوه نیازمند دفترخانه ثابت ازدواج و طلاق است

نادر بختیاری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در حدود 40 سال قبل دفترخانه ازدواج و طلاق ثابت با نام «96 بلیغ» در فیروزکوه وجود داشت که امروز به یک دفترخانه سیار تبدیل شده است.

وی گفت: گرچه آمارهای این دفترخانه به‏موقع به اداره ثبت‌احوال فیروزکوه ارسال می‏شود، اما با توجه به رشد و توسعه روزافزون شهر و افزایش نسبی جمعیت، نیازمند وجود دفترخانه‏ای ثابت در فیروزکوه هستیم.

بختیاری با اشاره به وظایف و تکالیف شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: بررسی راهکارهای چهار واقعه حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در این شورا رسیدگی می‏شود.

وی افزود: با همکاری بیمارستان امام خمینی(ره)، لیست موالید به صورت هفتگی و در مهلت قانونی به اداره ثبت‌احوال شهرستان فیروزکوه ارسال می‏شود که در این زمینه، ثبت آمارها تا پایان بهمن ماه به 100 درصد رسیده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان فیروزکوه ادامه داد: مشکل اصلی در این زمینه، نبود اینترنت در بیمارستان بوده که ارتباط این مرکز درمانی را با ثبت‌احوال و خانواده‏های نوزادان قطع کرده است.

وی بیان داشت: با اعلام ولادت‏ها از سوی بیمارستان فیروزکوه به این نهاد، پیامکی به خانواده‏های نوزادان ارسال می‏شود تا در مهلت قانونی به ثبت‌احوال مراجعه کنند ولی نبود اینترنت مشکلاتی را در این زمینه به دنبال داشته است.

بختیاری با ابراز گلایه‏مندی از سهل‏انگاری برخی شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران در این زمینه گفت: متاسفانه وقایع وفات روستاها در مهلت قانونی اعلام نمی‏شود و همیشه آمارها در این زمینه زیر 90 درصد است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان فیروزکوه از اعلام به‏ موقع وفات‏ها در شهرها توسط شهرداری‏های فیروزکوه و ارجمند تقدیر کرد.

انتهای پیام/2568/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول