اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 83

وفائی: طرح «تشدید کنترل و نظارت بهداشتی» در گلستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: عضو کمیته بهداشت و درمان ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: طرح «تشدید کنترل و نظارت بهداشتی» از 26 فروردین ماه 1391 در سطح استان آغاز شد.

وفائی: طرح «تشدید کنترل و نظارت بهداشتی» در گلستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمودرضا وفائی بعدازظهر امروز در جمع اعضای ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار داشت: این طرح تا 15 فروردین ماه 1392 ادامه داد.

وی اهداف این طرح را ارتقاء سطح بهداشتی، تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده‌های خام دامی و رفاه حال مسافران و شهروندان عنوان کرد. این طرح در قالب 457 اکیپ و 682 نفر روز تا پایان تعطیلات نوروز در استان اجرا می‌شود.

وفائی تصریح کرد: این اکیپ‌ها در سه حوزه نظارتی، بازرسی و قرنطینه‌ای در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی از مجموع 457 اکیپ فوق، 18 اکیپ به استعداد 26 نفر روز در بخش نظارتی فعال هستند و 230 اکیپ بازرسی به استعداد 428 نفر روز نیز در تعطیلات نوروزی به منظور تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده‌های دامی فعالیت می‌کنند.

وفائی افزود: در بخش قرنطینه نیز 11 اکیپ به استعداد 11 نفر روز در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی استان انجام وظیفه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این 198 اکیپ بازرسی و قرنطینه به استعداد 397 نفر روز در زمینه حفظ و حراست از سلامت مصرف‌کنندگان تلاش می‌کنند.

مردم تخلفات بهداشتی را گزارش دهند

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در مراکز توزیع و عرضه (قصابی‌ها، فروشندگان گوشت مرغ بسته‌بندی شده، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و سایر اماکن توزیع مواد غذایی) اجرا می‌شود.

وفائی با بیان اینکه ستاد اجرایی این طرح در این اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها مستقر است، از مسافران و شهروندان خواست هرگونه تخلف بهداشتی را به اطلاع نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

وی کشتار دام در کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها، فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فروش لاشه مرغ غیر بسته‌بندی شده، حمل غیرمجاز گوشت در خودروهای غیرمجاز و فاقد یخچال، فروش انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی دارای ویژگی‌های نامطلوب و غیر بهداشتی را مصادیق تخلفات بهداشتی ذکر کرد.

انتهای پیام/83003/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول