اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 79

سمیعی: دمای گلستان 10 درجه‌ کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بر‌اساس گزارش دریافتی از سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی استان با ورود جو ناپایدار به گلستان هوا طی روزهای آینده بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

سمیعی: دمای گلستان 10 درجه‌ کاهش می‌یابد

قاسم سمیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از روز سه‌شنبه با ورود این سامانه جوی احتمال بارش باران در سطح استان و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

*وقوع سیلاب و آبگرفتگی دور از انتظار نیست

وی تصریح کرد: این وضعیت با نفوذ تدریجی هوای سرد به تدریج موجب ابرناکی، وزش باد، مواج شدن دریا و دیگر تغییرات اقلیمی خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: با توجه به بارش باران وقوع سیل و آبگرفتگی در معابر استان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری دور از انتظار نیست.

سمیعی خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع برف در ارتفاعات پدیده مه، یخبندان و اختلال در تردد محورهای کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

وی از شهروندان گلستانی و مسافران عازم به استان خواست؛ با توجه به وقوع ‎یخبندان طی روزهای آینده از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سمیعی تصریح کرد: شهروندان از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‎شکن یا زنجیر چرخ در مناطق مرتفع و کوهستانی استان پرهیز کنند.

وی با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اخطاریه‌ای به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه استان اعلام شد تا از آمادگی لازم برای مدیریت حوادث احتمالی برخوردار باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: این سامانه ناپایدار تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و سپس از روز پنجشنبه و جمعه استان هوایی صاف تا قسمتی ابری را تجربه خواهد کرد.

به گفته سمیعی، هم‌اکنون دمای گرگان 12 درجه سانتیگراد بوده که نسبت به شب گذشته چهار درجه سانتیگراد کاهش داشته است

*آمادگی اعضای «استقبال ایمن از بهار» گلستان به صورت شبانه‌روزی

وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو طرح «استقبال ایمن از بهار» استان گلستان تاکید کرد: کشیک‌های مستقر در این دستگاه‌های اجرایی آماده پاسخگویی و خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

سمیعی ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به تمهیدات به عمل آمده سالی عاری از خطر توأم با ایمنی برای هموطنان و شهروندان گلستانی در پیش‌رو داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود. ‌

«استقبال ایمن از بهار» طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

انتهای پیام/83002/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول