اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت چندین ماه

میقات‎الرضا در گلستان غریب مانده است / کمپینگ یا زائرسرا

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان گفت: با وجود تخصیص اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان برای میقات‎الرضا در گلستان هنوز اعتباری برای اجرای این طرح دریافت نشده است.

میقات‎الرضا در گلستان غریب مانده است / کمپینگ یا زائرسرا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد بعدازظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: زائرسرای امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به مساحت 700 متر پیش‎بینی شده تا نسبت به احداث 32 سوئیت اقدام شود اما با وجود گذشت چندین ماه از این طرح، استانداری گلستان در تامین اعتبار اقدامی نکرده است که امیدواریم در سال آینده این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: بر اساس توافق انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان به منظور تمرکززدایی دو نقطه؛ یکی در امامزاده محسن (ع) کریم‎آباد و دیگری در امامزاده سلیمان (ع) لاملنگ برای ایجاد سایت گردشگری «کمپینگ» از منظر میراث فرهنگی و به تعبیر اوقاف «زائرسرا» جانمایی شده است.

فاز نخست سر درب امامزاده عبدالله (ع) رو به اتمام است

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان افزود: نقشه‎برداری و اقدامات اولیه در امامزاده محسن (ع) کریم‎آباد در حال انجام است و این اقدام مشترک بین اوقاف و میراث فرهنگی در احداث مجتمع اقامتی پیگیری می‎شود.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه امامزاده محسن (ع) کریم‎آباد نزدیک‌ترین نقطه به مرکز استان است، بیان کرد: با توجه به استقبال مردم، زائراسرا در این مکان پذیرای اسکان مسافران نوروزی است و پیش‎بینی اعتبار آن حدود 500 میلیون تومان برآورد شده که میراث فرهنگی آن را متقبل خواهد شد که تاکنون هنوز محقق نشده است.

وی در خصوص سر درب امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان تصریح کرد: این اقدام اکنون در مرحله نازک‎کاری است و فاز نخست آن رو به اتمام است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه سر درب امامزاده عبدالله (ع) در سه فاز به بهره‎برداری می‎رسد، اضافه کرد: فاز نخست آن به دلیل سازه قدیمی و نیمه‎کاره ماندن بعد از حدود 15 سال، اصلاح و تغییر یافت که اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

سلیمانی‎فرد افزود: بر اساس برآورد انجام شده سر درب امامزاده عبدالله (ع) گرگان بیش از 200 میلیون تومان هزینه خواهد داشت که امیدواریم تا سال آینده با تامین اعتبارات لازم به اتمام برسد.

وی در خصوص ارزش ریالی موقوفات شهرستان گرگان گفت: در راستای دارایی‎های اوقاف کار دقیق و کارشناسی صورت نگرفته است لذا برنامه‎ریزی شده از طریق کارشناسان نسبت به تقویم ارزش ریالی موقوفات اقدام شود که البته کار زمانبری است.

انتهای پیام/83001/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول