اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

فعالیت 30 تشکل مذهبی در میلاد حضرت زینب (س) در کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از فعالیت 30 تشکل مذهبی در میلاد حضرت زینب (س) در کنگان خبر داد.

فعالیت 30 تشکل مذهبی در میلاد حضرت زینب (س) در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی در نشست هیئت‌های مذهبی کنگان اظهار داشت: مشارکت هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مذهبی در کنگان افتخارآمیز و ارزشمند است.

وی از فعالیت 30 تشکل مذهبی در میلاد حضرت زینب (س) در کنگان خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با تشکلات محوری و فعال شهرستان و اعزام روحانیون مستقر و تشویق مادی و معنوی این عزیزان برنامه‌های میلاد حضرت زینب (س) در این شهرستان با همکاری 30 تشکل مذهبی اجرا شد.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خاطر نشان کرد: از اهم برنامه‌های فرهنگی این قبیل تشکل‌های مذهبی می‌توان به برگزاری منابر وعظ و سخنرانی به همت روحانیون مستقر و اعزامی، چراغانی کردن درب مساجد، دفاتر هیئت‌ها، محله یا خیابان محل استقرار، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تقدیر از فعالان بانوان در هیئت‌ یا محله اشاره کرد.

اهرمی، حضرت زینب(س) را عابده آل علی(ع) و عقیله بنی هاشم خواند و بیان داشت: بدون شک، زینب کبری (س) از جمله شخصیت‌های تأثیرگذار در نهضت عظیم عاشورا است که در ماندگاری و جاودانی آن نقشی بی‌بدیل داشته و همانند بانویی که از نوادر بانوان تاریخ اسلام است در دامان پرمهر فاطمه زهرا (ع)و مولای متقیان تربیت یافته و درس زندگی آموخته است.

وی اذعان داشت: از خصوصیات این بانوی گرانقدر می‌توان به علم و دانش، صبر و استقامت، شجاعت و پایداری، ولایت‌مداری، حجاب و عفت، فصاحت و بلاغت اشاره کرد که به سبب همین خصوصیات والا به القابی نظیر عقیله بنی هاشم و عابده آل علی(ع) شهرت یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان در پایان افزود: حضرت زینب(س) افزون بر ویژگی‌ها و فضیلت‌های شخصیتی که از خاندان وحی ارث برده بود در به ثمر رساندن نهضت عاشورا، نقش فوق‌العاده‌ای داشت؛ او پس از عاشورا، در کنار سرپرستی اسیران و حفظ جان امام سجاد (ع) از خطرها، توانست انقلاب حسینی را با تحمّل زحمت‌های فراوان به پیروزی نهایی برساند.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول