اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان:

33 ناظر فنی بر فعالیت‌های عمرانی دهیاران گلستان نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: به منظور کنترل امور فنی دهیاری‌ها 33 ناظر فنی بر فعالیت‌های عمرانی دهیاری‌ها نظارت می‌کنند.

33 ناظر فنی بر فعالیت‌های عمرانی دهیاران گلستان نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین نوروزی در جلسه هم‌اندیشی دهیاران روستاهای گلستان با بیان اینکه ناظران فنی پروانه اشتغال به کار از سازمان نظام مهندسی ساختمان دارند، اظهار کرد: هر سال به منظور ارتقای سطح دانش علمی ناظران فنی دهیاری‌ها بازدید از پروژه‌های بزرگ و جلسات هم‌اندیشی را به صورت مستمر در دستور کار دارند. 

وی مهم‌ترین مسئولیت ناظران فنی دهیاری‌ها را صدور پروانه و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی روستاها عنوان کرد.

*انتشار 4 عنوان کتاب برای افزایش سطح آگاهی دهیاران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان بهترین راه رسیدن نظام مدیریت روستایی به جایگاه متعالی خدمات‌رسانی به منظور رضایت‌مندی روستاییان را دستیابی به جریان دانش و اطلاعات برای اخذ تصمیم مناسب و کاهش خطاها در تصمیم‌گیری و اجرا دانست.

نوروزی خاطرنشان کرد: بر همین اساس به منظور آشنایی دهیاران با دستاوردهای جدید علمی و عملی در زمینه‌های مختلف نظام مدیریت روستایی این دفتر با همکاری مرکز مطالعات شهری و روستایی چهار عنوان کتاب منتشر کرد.

به گفته وی، «توسعه پایدار روستایی»، «بهسازی و بازسازی بافت‌های روستایی»، «آشنایی با طرح‌ها و پروژه‌های عمران روستا» و «مبانی برنامه‌ریزی روستایی» چهار عنوان کتاب منتشر شده در این زمینه هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با اشاره به اهمیت نقش اطلاع‌رسانی در مدیریت زمان تصریح کرد: با توجه به گستردگی روستاهای استان و زمان‌بر بودن ارسال دعوتنامه‌های کتبی که گاهی اوقات به دو هفته زمان نیاز دارد، سامانه اطلاع‌رسانی آموزش دهیاران راه‌اندازی شد.

نوروزی تصریح کرد: با گذشت بیش از چهار سال از شروع به کار این سامانه دهیاران در نخستین فرصت از اطلاعات لازم در زمینه‌های آموزشی، هواشناسی و سایر موارد بهره‌مند می‌شوند.

وی نتایج راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی دهیاران را افزایش سرعت اطلاع‌رسانی به دهیاران پراکنده و تبادل اطلاعات بین دهیاران، ناظران فنی و مسئولان امور مالی دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و مدیران عنوان کرد.  

*200 دستگاه ماشین، کار جمع‌آوری زباله‌های روستایی را انجام می‌دهند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با اشاره به جمع‌آوری منظم پسماندهای روستایی و حرکت در مسیر جمع‌آوری مکانیزه پسماندها گفت: 200 دستگاه ماشین‌آلات سبک با مدیریت دهیاری‌ها، شرکت تعاونی دهیاران و بخش خصوصی در جمع‌آوری و دفن بهداشتی پسماندهای روستایی به کار گرفته شدند.

نوروزی افزود: هم‌اکنون شش سکوی تخلیه پسماند شهرداری‌ها و دو زون شرقی و غربی برای دفن پسماند زباله‌های روستایی تعیین شدند.

انتهای پیام/83003/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول