اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران:

دهیاران نسبت به مکان‌یابی دفن پسماندها اقدام کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار گچساران گفت: دهیاران با هماهنگی ادارات مرتبط نسبت به مکان‌یابی محل مناسب برای دفن زباله‌ و پسماند اقدامات لازم را انجام دهند.

دهیاران نسبت به مکان‌یابی دفن پسماندها اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور امروز در جلسه کارگروه پسماندهای این شهرستان اظهار کرد: وضعیت دفن پسماندها در گچساران و روستاهای این شهرستان باید اصولی و کارشناسی‌ شده باشد.

وی با بیان این‌که باید با دفن اصولی زباله‌ها محیط را از پیامدهای بسیار خطرناک پسماندها حفظ کرد، افزود: رها کردن زباله‌ها در محیط علیرغم وجود پیامدها و عواقب غیر بهداشتی برای افراد جامعه، آسیب‌های بسیار جدی نیز به محیط زیست وارد می‌کند.

وی دفن اصولی زباله‌ها را سبب سالم‌سازی محیط زیست دانست و ابراز داشت: باید با برنامه‌ریزی صحیح ،پسماندها را ساماندهی و مدیریت کرد.

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران با بیان این‌که محیط سالم و بهداشتی نقش مهمی در توسعه و عمران یک جامعه دارد، گفت: پسماندها ذاتا عواملی خطرناک و بیماری‌زا بوده که می‌توان در این زمینه به پسماندهای عادی از جمله زباله‌های خانگی اشاره کرد که به صورت روزمره توسط خانواده‌ها تولید می‌شود.

سجادپور پسماندهای پزشکی، آزمایشگاهی عفونی که از طریق اقدامات درمانی و آزمایشگاهی تولید می‌شود را بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: پسماندهای ویژه که قابلیت انفجار و بیماری‌زایی بسیار بالایی دارد بیشتر در گروه پسماندهای کشاورزی از جمله محصولات فاسد و غیر قابل مصرف قرار دارد که این پسماندها در نتیجه تولید صنعتی و معدنی به وجود آمده است.

وی یادآور شد: با توجه به موقعیت جغرافیایی، وجود مناظر زیبا و جاذبه‌های بسیار چشم‌نواز طبیعی، همه‌ساله گردشگران زیادی در ایام نوروز وارد گچساران می‌شوند، به همین دلیل پاک‌سازی و زیباسازی حاشیه محورهای مواصلاتی، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌ها و حاشیه روستاها از جمله عوامل مهم و موثر در جلب گردشگران است.

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: با اجرای جمع‌آوری و دفن زباله‌ها علاوه بر ایجاد دفن زباله‌ها، از بهم ریختگی منظر عمومی نیز جلوگیری می‌شود.

سجادپور از دهیاران خواست تا با هماهنگی ادارات مرتبط نسبت به مکان‌یابی محل مناسب جهت دفن زباله‌ها و پسماندها اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/82001/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول