اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی ابرکوه:

توسعه روستایی در گرو همدلی شوراها و دهیاران است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی ابرکوه، مهم‌ترین عامل توسعه روستاها را همدلی و همفکری اعضای شوراها و دهیاران ذکر کرد.

توسعه روستایی در گرو همدلی شوراها و دهیاران است

به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، احمد آخوندی در همایش پایان سال دهیاران و شوراهای بخش مرکزی ابرکوه اظهار داشت: شوراها در اوایل انقلاب توسط دولت انتخاب می‌شدند اما اکنون به انتخاب مردم شکل می‌گیرند و باید شأن خود و نظام را حفظ کنند و با تعامل شورا و دهیاری در مسیر توسعه روستاها گام بردارند.

وی با اشاره به برخی از موارد مربوط به انتخابات، مهم‌ترین وظیفه در سال بعد را تشویق مردم به حضور پررنگ در انتخابات خواند و در این میان نقش معتمدان مردم را بسیار پررنگ ذکر کرد.

آخوندی اظهار داشت: از چند ماه پیش تاکنون از دهیاران خواسته‌ایم که برنامه پنج ساله توسعه روستا را ارائه دهند اما متأسفانه این کار تاکنون صورت نگرفته و به عنوان یک زیرساخت باید مورد توجه قرار گیرد و کارشناسان ما نیز برای انجام بهتر آن در کنار شما خواهند بود.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکلات دهیاری‌ها، بحث کمبود بودجه است و با کسب عوارض قانونی از مردم که در قانون نیز آمده است، باید بخشی از آن را جبران و برای آبادانی روستاها هزینه کرد.

آخوندی با تقدیر از فعالیت‌های شرکت تعاونی همیاری‌های بخش مرکزی همچنین جمال زارع، مدیرعامل این شرکت، خواستار پرداخت بدهی دهیاری‌ها به این شرکت که خود سهامدار آن هستند، شد.

وی همچنین از آمادگی روستاهای بخش مرکزی ابرکوه برای میزبانی مسافران نوروزی خبر داد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی نیز با قدردانی از تلاش‌های شوراها و دهیاران اظهار داشت: کارهای خوبی انجام شده که آثار آن در سال‌های بعد قابل مشاهده است.

عبدالرسول زارع افزود: یکی از گلایه‌های ما به عنوان بخشی با حدود 10 هزار نفر جمعیت، عدم حضور نماینده در جلسه شورای اداری شهرستان است که با وجود وعده‌های داده شده، هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام/2464/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول