اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شهرضا:

تقویت فرهنگ بومی مهم‌ترین رسالت فرهنگسراهای شهرضا است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: تلاش در راستای تقویت فرهنگ بومی به عنوان مهم‌ترین رسالت فرهنگسراهای شهرضا مطرح است.

تقویت فرهنگ بومی مهم‌ترین رسالت فرهنگسراهای شهرضا است

عبدالرسول کاظم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد: بر اساس قانون توجه به مسائل و زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه به عنوان مهم‌ترین وظیفه شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح است.

وی ادامه داد: از آنجایی که توجه به مقوله فرهنگ اساسی‌ترین راهکار رشد و تعالی یک جامعه به شمار می‌رود و از سوی دیگر دستگاه‌های زیادی به اشکال مختلف در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند، سیاست‌گذاری‌ها باید به شکلی باشد که زیرساخت‌های لازم در این حوزه مطابق با نیازهای جامعه بروز رسانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به اینکه افزایش فضاهای کتابخانه‌ای جزو مهم‌ترین نیازهای جامعه کنونی به شمار می‌رود، افزود: به زعم برخی افراد با تسهیل امکان دسترسی به امکانات دیجیتالی و رسانه‌ای نیاز چندانی به افزایش فضاهای کتابخانه‌ای وجود ندارد، اما باید به این موضوع مهم اذعان کنیم که با حضور افراد در فضاهای فرهنگی زمینه شکل‌گیری شخصیت اجتماعی و کسب مهارت‌های مختلف ایجاد می‌شود و این در حالی است که فضاهای مجازی فاقد این خصوصیات است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه فاخر فرهنگ مکتوب در تاریخ شهرضا بیان کرد: رشد و تعالی مجموعه کتابخانه‌ها امری است که تحقق آن نیاز به هم فکری با نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی دارد و بر این اساس انتظار داریم که در آینده نزدیک شاهد اجرای این موضوع مهم باشیم.

کاظم پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای افزایش سرانه مطالعه روزنامه انجام گرفته است، افزود: تولید محتوای مناسب و سازنده، تسهیل در دسترسی به مطبوعات، ایجاد فضای تشویقی و افزایش تیراژ روزنامه متناسب با نیاز جامعه جزو مهم‌ترین برنامه‌هایی به شمار می‌رود که زمینه ترویج فرهنگ روزنامه‌خوانی را در کشورهای توسعه یافته مهیا کرده است.

وی یادآور کرد: از ابتدای فعالیت شورای سوم فعالیت‌هایی در راستای گسترش دکه‌های توزیع مطبوعات در شهرضا انجام گرفته است، اما باید به این موضوع مهم اعتراف کنیم که تا رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش زیادی انجام بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا توجه به حقوق مختلف جامعه مطبوعاتی را از مهم‌ترین وظایف متولیان فرهنگی برشمرد و گفت: پیشنهادی که در این حوزه ارائه می‌شود، بحث ایجاد اتحادیه فعالان مطبوعاتی و پیگیری حقوق اساسی این مجموعه از سوی این تشکل است.

وی در ادامه با تشریح رسالت فرهنگسراها در جامعه گفت:  یکی از مسائل مهمی که از چند سال گذشته در سطح شهرضا اجرایی شده، بحث فرهنگسرا است که البته با توجه به اینکه در گذشته این مقوله در سطح کلان شهرهای کشور به مرحله اجرایی رسیده بود، بر اساس همان معیارها در شهر شهرضا اجرایی شد.

کاظم پور با تشریح لزوم تدوین اهداف اجرایی فرهنگسراها مبتنی بر زیرساخت‌های فرهنگی موجود در هر منطقه یادآور کرد: از آنجایی که مقوله ایجاد فرهنگسرا در سطح بسیاری از شهرهای کشور سابقه چندانی ندارد، شورای شهر شهرضا مصمم به تدوین اهداف زیربنایی در سطح فرهنگ سراهای شهری با محوریت رشد و تقویت فرهنگ بومی شده و با هم فکری مرکز مطالعات و تفکر شهرستان، تاکنون به نتایج قابل توجهی دست یافته است.

انتهای پیام/63011/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول