اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا تأکید کرد

اتمام طرح‌های نیمه تمام مهم‌ترین اولویت شهرداری شهرضا در سال آینده

خبرگزاری فارس: شهردار شهرضا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته،انتظار داریم زمینه اتمام تعداد قابل توجهی از طرح‌های نیمه تمام شهر شهرضا در سال آینده مهیا شود.

اتمام طرح‌های نیمه تمام مهم‌ترین اولویت شهرداری شهرضا در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریارخان احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در وضعیتی که بافت‌های فرسوده همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه مدیریت شهری شهرضا مطرح بوده، اما در طول نیم قرن گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس شهرداری شهرضا از دو سال گذشته برای کاهش میزان بافت‌های فرسوده و همچنین احداث پنج خیابان جدید در این نقاط اقدام کرده است که تاکنون نتایج ارزنده‌ای نیز در برداشته است.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه با اتمام عملیات آزاد سازی این خیابان‌ها زمینه بهبود وضعتی ترافیک شهری میسر می‌شود، بیان کرد: مراحل احداث خیابان‌های امام علی(ع)، سردار کشوری، برج عسگر، اردیبهشت و بلوار کشاورز شمالی با میزان پیشرفت مناسب در مرحله اجرایی قرار گرفته است و بر اساس برنامه زمان بندی شده در سال آینده زمینه ورود این خیابان‌ها به چرخه عبور و مرور شهری مهیا می‌شود.

وی با تشریح اهمیت احداث پارکینگ در سطح خیابان‌های مختلف شهرضا بیان کرد: از آنجایی که عدم تمهید پارکینگ مناسب در نقاط مختلف شهر شهرضا در دوران گذشته مشکلات زیادی را برای مجموعه شهر به همراه داشته است، مقررشده که در تمامی خیابان‌های جدید شهرضا جانمایی لازم برای احداث پارکینگ‌های مناسب انجام بگیرد.

خان احمدی با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی پیرامون احداث پارکینگ‌های طبقاتی در نقاط پر تردد شهر شهرضا انجام گرفته است، افزود: بر این اساس پارکینگ 4هزار متری در مجتمع تجاری باغ ملی به عنوان یکی از پر ترددترین نقاط شهرضا، پارکینگ ابتدای خیابان ابوذر و خیابان شهید بهشتی با مشارکت بخش خصوصی در سال آینده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح مجتمع باغ ملی با مشارکت بخش خصوصی و با فضای تجاری به وسعت 2 هزار متر مربع آغاز شده است و انتظار داریم این طرح 120میلیارد ریالی در مدت 18 ماه با لحاظ کردن معماری ایرانی، اسلامی به شکل شایسته به مرحله بهره‌برداری برسد.

شهردار شهرضا در ادامه با تشریح اهمیت جذب بخش خصوصی در حوزه اجرایی طرح‌های مختلف شهری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا در طول دو سال گذشته، بسترسازی مناسب برای جذب بخش خصوصی در طرح‌های مختلف شهری بوده است و در حال حاضر شاهد تحقق اهداف بزرگ در این زمینه هستیم.

وی افزایش سرانه بودجه شهروندان شهرضایی تا میزان سه برابر را یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های شهرداری شهرضا در بودجه بندی سال آینده ذکر کرد و بیان کرد: بر اساس بودجه 360میلیارد ریالی شهرداری شهرضا که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده، سرانه بودجه هر شهروند شهرضایی تا 3 میلیون ریال افزایش یافته است.

خان احمدی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات پارک آبشار و لزوم حل این مسایل در آینده نزدیک گفت: اصلاح نقاط ورودی و خروجی این پارک از مهم‌ترین مسائلی به شمار می‌رود که باید در آینده نزدیک نسبت به اجرای آن اقدام شود و همچنین امکان استفاده از فضای این پارک در فصول سرد سال باید مد نظر قرار بگیرد.

وی یادآور کرد: بر این اساس هرگونه گسترش امکانات در این پارک باید بر اساس مطالعات علمی انجام بگیرد تا در آینده شاهد بروز مشکلات مختلفی نباشیم.

شهردار شهرضا در ادامه با اشاره به اینکه متولی مدیریت میادین میوه و تره بار در شهرهای مختلف شهرداری‌ها هستند،افزود: موضوع مهمی که باید به آن اذعان کنیم خروج مدیریت میدان میوه و تره بار شهرضا از نظارت و مدیریت شهرداری و محول شدن آن به بخش خصوصی است و بر این اساس انتظار داریم با انتقال میدان میوه و تره بار شهرضا به محل جدید،زمینه تغییر کاربری محل کنونی میدان مهیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل ترافیک و نقش سازنده آن در مدیریت ترافیکی شهر گفت: بر اساس دوراندیشی شهرداری، 16 دوربین کنترل ترافیک در نقاط مختلف شهر شهرضا نصب شده که تاکنون در کاهش جرایم مختلف در حوزه مدیریت شهری نقش بسزایی داشته است و انتظار داریم با راه‌اندازی رسمی اتاق کنترل ترافیک شهرداری شهرضا زمینه تحقق اهداف بزرگ در این حوزه ایجاد شود.

خان احمدی با اشاره به وجود برخی مسائل و مشکلات در منطقه سروستان و لزوم تسریع در حل این امور افزود: از آنجایی که زمین‌های موجود در منطقه سروستان متعلق به مسکن شهری بوده است و بر اساس قانون ارائه کننده زمین موظف به تمهید امکانات لازم در هر منطقه است، تاکنون زمینه ارائه خدمات از سوی شهرداری شهرضا به ساکنان این منطقه مهیا نشده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل راه و شهرسازی، انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات و نارسایی‌های موجود در این منطقه باشیم.

شهردار شهرضا با تشریح مزایای ترویج فرهنگ پرداخت عوارض از سوی مردم گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته میزان تعامل عموم مردم برای پرداخت عوارض‌های مختلف در شهرضا تا میزان 5 برابر افزایش یافته است که نتایج ارزنده‌ای را در حوزه مدیریت شهری در برداشته است.

وی فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری را یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرضا برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه شهرضا کم‌ترین میزان کرایه اتوبوس‌های شهری را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و از سوی دیگر هزینه نگهداری و تعمیرات اتوبوس‌ها چندین برابر افزایش یافته است و همچنین امکان خرید اتوبوس‌های جدید نیز مقدور نیست، شاهد بروز مشکلات متعددی در ناوگان اتوبوس رانی درون شهری شهرضا هستیم.

خان احمدی با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی به عنوان یک راهکار مهم در راستای کاهش مشکلات سازمان اتوبوسرانی شهرضا مطرح است، افزود: از آنجایی که سازمان اتوبوسرانی شهر شهرضا تمامی روستاهای تابع شهرستان را تحت پوشش قرار داده است و از سوی دیگر هزینه‌های مدیریت این مجموعه به میزان قابل توجهی افزایش یافته، انتظار داریم با ورود بخش خصوصی به این حوزه شاهد نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری شهرضا باشیم.

شهردار شهرضا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت جغرافیایی پایانه شرق شهرضا و لزوم تسهیل دسترسی به این مکان گفت: از آنجایی که بخش قابل توجهی از نارضایتی‌ها از ساکنان نقاط غربی شهرضا بوده است، انتظار داریم با بررسی راهکارهای مناسب در شورای ترافیک شهرستان زمینه تسهیل سازی عزیمت این افراد به پایانه شرق به شکل شایسته مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق عدالت شهری جزو مهم‌ترین اهداف شهرداری شهرضا است، بیان کرد: احداث پنج خیابان جدید در راستای تسهیل و روان سازی ترافیک و کاهش میزان بافت‌های فرسوده، احداث بلوار دامپزشکی، کتابخانه عمومی و کانال دفع آب‌های سطحی در منطقه اسلام آباد، احداث بلوار منطقه جرم افشار، نوسازی پارک خانه شهر و پارک معلم، آزاد سازی کوه‌های اطراف حرم امام زاده شاهرضا(ع)، تکمیل و راه اندازی پایانه شرق، طرح مطالعاتی پیرامون احداث پارکینگ، احداث میدان عرضه دام و کشتارگاه و سامان دهی کانال دفن زباله جزو مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این راستا به شمار می‌رود.

خان احمدی با اشاره به تدوین برنامه جامع شهرداری شهرضا برای هم‌اندیشی با اقشار و اصناف مختلف گفت: بر این اساس تاکنون نشست‌های هم‌اندیشی با قشر روحانیت، هنرمندان، فرهنگیان و ورزشکاران مهیا شده است و انتظار داریم در آینده نزدیک زمینه هم اندیشی با آحاد مختلف مردم مهیا شود.

وی تدوین برنامه‌های جامع در جهت تکریم ارباب رجوع را از مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری شهرضا در سال جاری ذکر کرد و افزود: شهرداری شهرضا در نخستین اقدام به جانمایی واحدهای پرتردد اقدام کرده است و برای دست‌یابی به پیشنهادات و انتقادات مردمی نیز اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های 137 و111 نموده، که تاکنون نتایج قابل توجهی در برداشته است.

انتهای پیام/63011/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول