اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهیار «چن‌سولی» استان گلستان:

فقدان امنیت شغلی مشکل مهم دهیاران است

خبرگزاری فارس: دهیار «چن‌سولی» استان گلستان گفت: فقدان امنیت شغلی یکی از مهمترین مشکلات دهیاران است.

فقدان امنیت شغلی مشکل مهم دهیاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالجلیل عبائی در جلسه هم‌اندیشی دهیاران روستاهای گلستان با بیان اینکه بیشتر دهیاری‌ها مشکلات مشابهی دارند، اظهار داشت: کمبود منابع مالی، فقدان اهرم قانونی برای اخذ عوارض مصوب، فقدان آگاهی و شناخت کامل مردم از وظایف و اختیارات دهیار مشکلات دیگر دهیاری‌ها هستند.

وی با بیان اینکه اجرای نیمه‌تمام پروژه‌های عمرانی یکی دیگر از مشکلات دهیاران است، افزود: حل هر یک از این مشکلات در بهبود عملکرد دهیاری‌ها موثر هستند.

گازرسانی به مساجد یکی از خدمات دهیاری چن‌سولی است

دهیار «چن‌سولی» استان گلستان با بیان اینکه طرح‌های عمرانی به دو دسته مشارکت مردمی و درآمدها و اعتبارات دهیاری‌ها تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی مذهبی جامعه‌النبی، مسجد حمزه سیدالشهدا و مسجد قبا با مشارکت مردم و وجوه تشویقی زکات به بهره‌برداری رسیده‌اند.

عبائی ادامه داد: تعمیر، تجدید بنا، گازرسانی و تامین سایر نیازهای مساجد روستا، تعریض تمامی خیابان‌ها و معابر روستا و حفر یک حلقه چاه عمیق برای تامین آب شرب روستا خدمت دیگر دهیاری «چن‌سولی» به اهالی این روستا از طریق مشارکت مردمی هستند.

به گفته وی، واگذاری یک حلقه چاه عمیق به آب و فاضلاب روستایی و شن‌ریزی بسیاری از معابر روستا از جمله طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی هستند که با مشارکت مردم اجرا شدند.

دهیاری چن‌سولی 600 مترمربع زمین برای ساخت خانه بهداشت شماره 2 واگذار کرد

دهیار «چن‌سولی» استان گلستان تکمیل و افتتاح ساختمان دهیاری با زیربنای 85 مترمربع، خرید و نصب تابلوی نامگذاری معابر، شن‌ریزی معابر، لوله‌گذاری آب و شن‌ریزی کوچه مدارس، همکاری در احداث مجتمع فرهنگی مذهبی و دو مسجد با پرداخت وجوه تشویقی زکات و تسطیح جاده بین مزارع به طول 12 کیلومتر از محل درآمدها و اعتبارات دهیاری‌ها به اجرا در آمدند.

عبائی خاطرنشان کرد: احداث خروجی جداول برای دفع آب‌های سطحی، لایروبی سالانه جداول و پیاده‌روها، خرید پل فلزی جداول، احداث جوی و جدول، واگذاری یک‌هزار و 200 مترمربع زمین برای ساخت پایگاه بسیج برادران و 200 مترمربع برای ساخت پایگاه بسیج خواهران و واگذاری 600 مترمربع زمین برای احداث خانه بهداشت شماره دو بخش‌های دیگری از پروژه‌های عمرانی ابن روستا هستند که از محل درآمدها و اعتبارات دهیاری انجام شدند.

وی اضافه کرد: خرید و نصب 170دستگاه چراغ روشنایی معابر، جمع‌آوری و حمل پسماندها، تجهیز دهیاری به سیستم کامپیوتر و مبلمان و ملزومات اداری و اتصال به اینترنت ADSL، خرید و نصب 65 سبد زباله و مشارکت در برگزاری مراسم یادواره شهدای روستا نیز در دستور کار این دهیاری قرار گرفتند.

دهیار «چن‌سولی» استان گلستان مکاتبه و پیگیری برای تحویل یک دستگاه بیل بکهو از استانداری گلستان و اهدا کولر به مساجد روستا را بخش دیگری از عملکرد این دهیاری برشمرد.

«چن‌سولی» یکی از روستاهای بزرگ و قدیمی شهرستان آق‌قلا بوده و به لحاظ تقسیمات کشوری در شهرستان آق‌قلا، بخش وشمگیر و مرکز دهستان مزرعه جنوبی قرار دارد. این روستا در فاصله چهار کیلومتری انبارالوم (مرکز بخش و شمگیر)، 18 کیلومتری شهر آق‌قلا (مرکز شهرستان آق‌قلا) و 35 کیلومتری گرگان، مرکز استان گلستان، واقع شده است.

ساکنان این روستا از قوم ترکمن و اهل سنت هستند. در گویش محلی «چن‌سولی» به معنی «آب گوارا» است که به مرور زمان این روستا «چن‌سولی»، «چین‌سبیلی» و «چن‌سبلی» نام گرفت.

جمعیت روستای «چن‌سولی» بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1385، 3 هزار و 346 نفر بود که بر اساس آمار خانه بهداشت، جمعیت روستا در حال حاضر 4 هزار و 155 نفر است.

انتهای پیام/83003/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول