اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

پرداخت 30 میلیارد تومان مستمری به مددجویان کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از پرداخت 30 میلیارد تومان مستمری به مددجویان زیرپوشش این نهاد از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

پرداخت 30 میلیارد تومان مستمری به مددجویان کردستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در جمع معاونین و کارکنان کمیته امداد امام خمینی استان در سنندج از بهره‌مندی 50 هزار و 973 خانوار از خدمات این نهاد مقدس در این استان خبر داد و اظهار کرد: 48 هزار و 973 خانوار از این تعداد مستمری‌بگیر ثابت و یک‌هزار و 541 خانوار نیز زیرپوشش خدمات تک و چندخدمتی این نهاد قرار دارند.

وی با بیان اینکه کل مستمری مددجویان تا پایان اسفندماه پرداخت شده است، گفت: استان کردستان در زمینه پرداخت به موقع مستمری به مددجویان جزو استان‌های برتر در سطح کشور است.

به گفته وی، در چند روز اخیر نیز کل مستمری دو ماهه آخر امسال مددجویان با صرف اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 730 میلیون تومان پرداخت شده است.

به گفته موسی‌نژاد، پرداخت کل مطالبات مددجویان با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به خاطر عنایات دفتر مقام معظم رهبری، سرپرست کمیته امداد کشور و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولین این نهاد در استان بوده است.

وی به شرایط و وضعیت کنونی اقتصادی در کشور اشاره کرد و پیش نیاز توانمندی اقتصادی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد را ارتقاء سطح فرهنگی و فکری آنها دانست.

وی تصریح کرد: سیاست و راهبرد کمیته امداد در دهه چهارم انقلاب حرکت به سوی پیشرفت و عدالت با محورت توانمندسازی خانواده مددجویان است که در این مسیر ایجاد اشتغال و تبدیل فرهنگ مستمری‌بگیری خانواده مددجویان به سوی فرهنگ کار و تلاش الزامی است.

وی از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان حلقه رابط بین محرومین و اغنیا نام برد و گفت: توسعه سنت‌های حسنه الهی و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد برای رفع چهره محرومیت است.

به گفته وی، برنامه‌های کمیته امداد متکی بر مردم است از این رو با ایجاد یک هم‌بستگی در بین آحاد جامعه در راستای تحقق اهداف متعالیش گام بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به آشتفگی بازار اقتصادی به دلیل تحریم‌ها، توجه به قشر محروم و نیازمند جامعه بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

موسی‌نژاد تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در دهه چهارم، سیاست توانمندسازی نیازمندان به ویژه جامعه هدفش را با جدیت دنبال می‌کند و اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام داده است.

به گفته وی، نگاه امروز این نهاد از پرداخت مستمری به محرومین و نیازمندان به سمت توانمندسازی خانواده‌ها با توسعه اشتغال و فرهنگ کار و تلاش تغییر کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان توانمندسازی فکری را پیش‌نیاز توانمندسازی اقتصادی مددجویان زیرپوشش این نهاد دانست و اضافه کرد: به منظور تحقق این مهم برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی همچنین تعامل و مشارکت با بانک‌ها در دستور کار این نهاد در سطح کلان و استانی قرار گرفته است.

انتهای پیام/79002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول