اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

استاندارد آیین‌کار نازک‌کاری چوب همدان تدوین و تصویب شد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان گفت: برای نخستین بار، استاندارد آیین‌کار نازک‌کاری چوب همدان تدوین و تصویب شد.

استاندارد آیین‌کار نازک‌کاری چوب همدان تدوین و تصویب شد

بهجت عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، از تدوین استاندارد آیین‌کار نازک‌کاری چوب همدان خبر داد و اظهار داشت: صنایع‌‌دستی همدان در جلسه اجلاسیه 156 خدمات سازمان ملی استاندارد شرکت کرد و از استاندارد تدوین شده رشته آیین‌کاری نازک‌کاری چوب دفاع کرد.

وی با بیان این که بنده به همراه عباس دلزنده برای دفاع از این رشته در این اجلاس شرکت کردیم، ادامه داد: در این جلسه ما نازک‌کاری چوب را تشریح کردیم به طوری که ابزار کار، مواد اولیه مورد نیاز، خاستگاه چوب که از کی شروع شده و چه شکلی دارد، تشریح شد و ما با ارائه محصولاتی از آن دفاع کردیم.

معاون صنایع‌‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان یادآور شد: محصولات ارائه شده، پس از ملاحظه بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانستیم این رشته بسیار جذاب صنایع‌‌دستی را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی نازک‌کاری را رشته‌ای پایه‌ای عنوان کرد و گفت: نازک‌کاری رشته‌ای است که پایه رشته‌های منبت، مشبک، معرق و خراطی است که استاندارد آن در استان تدوین شد و به تصویب رسید.

عباسی عنوان کرد: قرار است ما به صورت جداگانه استانداردهای این رشته را در مواد اولیه، روش کار و دستگاه‌های آن متعاقباً تدوین و به استاندارد اعلام کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که قرار است این استانداردها را جزء به جزء تهیه کنیم، اظهار داشت: این نخستین استانداردی است که در سطح استان به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/89003/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول