اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فروردین ماه سال آینده صورت می‌گیرد

ورود نمایندگی استاندارد به 6 شهر فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد فارس از ورود نمایندگی اداره استاندارد فارس به شش شهر این استان در فروردین ماه سال آینده خبر داد.

ورود نمایندگی استاندارد به 6 شهر فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی رهنما بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون اداره کل استاندارد فارس در دو شهر اقلید و لارستان نمایندگی دارد و این نمایندگی‌ها در فروردین ماه سال آینده در شش شهر لامرد، کازرون، مرودشت، سپیدان، فسا و جهرم آغاز به کار می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل هفت کمیته در زمینه تدوین استاندارد در سال جاری تصریح کرد: این هفت کمیته موفق به تدوین 21 استاندارد شدند که در جمع استاندار‌های ملی قرار گرفت و در این راستا  از کارشناسان برای تدوین استاندارد‌ها و همکاری با اداره کل استاندارد، دعوت می‌کنیم.

مدیرکل استاندارد فارس بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها در سال آینده تدوین استاندارد‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود و هم‌اکنون 2 هزار و 880 نمونه کالا که این اداره از واحد‌های تولیدی جمع‌آوری کرده در آزمایشگاه‌ها تائید صلاحیت شده در بخش خصوصی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

رهنما خاطرنشان کرد: برای کالا‌های وارد شده به این استان طرحی به‌نام طاها در نظر گرفته‌ شده و طبق آن اقدام به جمع‌آوری بیش از 2 هزار نمونه از این کالا‌ها کرده‌ایم که هم‌اکنون در حال آزمایش هستند و در سال آینده درباره کیفیت آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول افزود: در ادامه بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل از آسانسور‌های این استان، تاکنون یک‌هزار و 200 گواهی‌نامه ایمنی برای این دستگاه‌ها صادر شده است.

مدیرکل استاندارد فارس در ادامه گفت: 4 هزار و 370 ناظر سوخت، 6 هزار و 220 وسیله سنجش (ترازو، باسکول) و 36 شارژر سیلندر در فارس توسط کارشناسان اداره کل استاندارد بازرسی شده‌اند.

رهنما همچنین با اشاره به وجود 4 هزار و 500 واحد تولیدی در این استان تصریح کرد: از این تعداد 550 واحد تولیدی مجوز استاندارد گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده 90 درصد از این واحد‌ها این نشان را دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: تاکنون 460 دستگاه برای شهر‌بازی در استان ما شناسایی شده که از بین آن‌ها 410 دستگاه مورد بازرسی قرار گرفته و به 120 دستگاه، گواهی‌نامه ایمنی داده شده و 100 دستگاه نیز پلمب شده است.

مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه در یک‌ سال از هر واحد تولیدی، چهار بار نمونه‌برداری می‌شود، اذعان داشت: ما حامی تولید هستیم و برای توسعه این استان و جلب رضایت مردم بازرسی‌های متعددی انجام می‌دهیم و در صورت مشاهده تخلف، به صورت قاطع با متخلفان برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول