اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خانواده‏های معظم شهدا

یادواره 43 شهید فرهنگی شاهرود برپا شد

خبرگزاری فارس: یادواره 43 شهید فرهنگی شاهرود با حضور خانواده‏های معظم شهدا و ایثارگران در این شهر برپا شد.

یادواره 43 شهید فرهنگی شاهرود برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، یادواره 43 شهید فرهنگی شاهرود به همت کانون بسیج فرهنگیان شاهرود و بسطام و با حضور بیش از 200 نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان و خانواده‏های معظم شهدا و مسئولان شهرستان در کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه یادواره شهدا برای آشنایی با سیره شهدا و فراموش نکردن راه آنهاست، اظهار داشت: برگزاری این یادواره‌ها برای آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان و جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت لازم و ضروری است.

عباس مطهری افزود: این یادواره‌ها لازم است برای اینکه شهدا در همه محورهای زندگی شاگرد اول‏های کشور بودند و به داشتن چنین سرمایه‌های با ارزشی افتخار می‌کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: میانگین سنی شهدای انقلاب بین 16 تا 22 سال بوده است و این، یعنی در سن نوجوانی و جوانی که اوج نیازهای غریزی و دنیایی یک انسان است، آنها با شجاعت و درک بالای خود از خواسته‌های نفسانی خود گذشتند و برای دفاع از کشور، جانشان را برای اسلام و هدف بزرگشان فدا کردند.

مطهری خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها بسیار توانمند و از قدرت تشخیص بالایی برخوردار بودند که نمونه بارز آن جنگ هشت ساله دفاع مقدس است که در یک طرف میدان ملت و نظام اسلامی و در نقطه مقابل، تمام قدرت‌های جهان ایستاده بودند.

وی ادامه داد: شهدا با مقاومت خود نتیجه این جنگ هشت ساله را پیروزی ملت ایران رقم زدند و این الگویی برای همه آزادی‏خواهان شد که اگر برابر ظلم با ایمان ایستادند، پیروزی با آنها خواهد بود.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود تاکید کرد: شهدا بهترین الگو و راهنمای نسل جوان در برهه کنونی هستند و مانند ستاره‌هایی درخشان راه را به ما نشان می‌دهند.

مطهری افزود: شهدا با دوری از عرصه گناه، خود را به بهشت خدا نزدیک کردند و ما هم باید با توانمندی هر چه بیشتر در عرصه علم و دانش و پشت کردن به ظواهر فریبنده دنیا، راه و هدف امام بزرگوار و شهدای عزیزمان را ادامه دهیم.

وی افزود: نباید بگذاریم دشمنان اسلام با فتنه‌های شیطانی، ما را بازیچه خود قرار دهند و به عنوان مهره در زمین آنان بازی کنیم.

در این یادواره، مداحی انجام و کلیپ شهدا پخش و در حاشیه آن، نمایشگاهی از تصاویر شهدای فرهنگی و زندگی‏نامه آنان برپا شد.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول