اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یادواره سه شهید تکاور

روایت شهیدی که با خون خود به امام حسین(ع) سلام داد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه شهدای ما به عشق اباعبدالله الحسین(ع) در جبهه‌ها جنگیدند، اظهار کرد: آخرین کلام شهدا در لحظه جان دادن سلام بر امام حسین(ع) بود.

روایت شهیدی که با خون خود به امام حسین(ع) سلام داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یادواره سه شهید تکاور سپاه علی بن ابیطالب(ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

*این مراسم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه موقت قم در مسجد اعظم آغاز شد.

*نوحه‌سرایی ذاکر اهل بیت(ع) حاج عباس حیدرزاده موجب شد تا دل‌ها روانه بین‌الحرمین و حرم شش گوشه اباعبدالله الحسین(ع) شود.

*بر روی بنری تصاویر شهدای شمال غرب سپاه علی بن ابیطالب(ع) از جمله شهیدان موسوی‌نژاد، عاصمی، احمدی تبار، جمراسی، خبیر، شکارچی، غلامی شهروز و سلیمانی ثبت شده بود.

*حضور خانواده‌های معظم شهدا، روحانیت و اقشار مختلف جامعه در این یادواره بسیار چشمگیر بود.

*سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در سال‌های نه چندان دور، فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) را برعهده داشت و همین سبب شده بود تا همسنگران دیروزش با وی خوش و بش‌هایی داشته باشند.

*وی در هنگام سخنرانی، خود را با افتخار از همسنگران شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) دانست و گفت: این لشکر پس از شهادت آقا مهدی نیز همچون جبهه‌های دفاع مقدس دلاوری‌ها و شجاعت‌های خود را در منطقه شمال غرب کشور تکرار می‌کند.

*جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه شهدای ما به عشق ابا عبدالله الحسین(ع) و به عشق حضرت زهرا(س) در جبهه‌ها جنگیدند و اکنون نیز در حال مقاومت هستند، اظهار کرد: آخرین کلام شهدا در لحظه جان دادن سلام بر امام حسین(ع) بود.

*عراقی با بیان روایتی از دوران دفاع مقدس گفت: سال 1360 در منطقه عمومی گیلانغرب، در یکی از ارتفاعات گردان ما حضور داشت تا در زمان مناسب عملیات کند.

وی ادامه داد: شهید فلاح یکی از بچه‌های رزمنده 15 ساله‌ای بود که به عنوان بی‌سیم چی در منطقه فعالیت می‌کرد و دائم با بقیه بچه‌ها شوخی می‌کرد و می‌گفت قدر من را بدانید و من شهید می‌شوم و در آخرین لحظه شهادت، با خون خودم به ارباب بی‌کفن سلام می‌دهم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه زمان عملیات رسید و برای گرفتن ارتفاعات، نیروهای خودی با دشمن درگیر شدند، اضافه کرد: شب تا صبح درگیری شدید وجود داشت و بچه‌ها بسیار خسته شده بودند و نزدیک اذان صبح بود که تلاش می‌کردیم نیروهای خودی را پیوند دهیم تا عراقی‌ها ما را دور نزنند.

عراقی با اشاره به اینکه با طلوع آفتاب تک تیراندازهای دشمن با توجه به اینکه جای ثابتی داشتند بچه‌ها را زخمی و شهید می‌کردند، گفت: من هم دائم با گوشی بی‌سیم در پی هماهنگی و انتقال شرایط منطقه بودم که در یک لحظه هرچه گوشی را به طرف خود کشیدم دیدم به سمت من نمی‌آید و متوجه شدم تک تیراندازهای عراقی با اسلحه سمت راست گردن شهید فلاح را مورد اصابت قرار داده و شریان وی را پاره کرده بودند.  

وی ادامه داد: چفیه کمر را باز کردم تا با بستن ناحیه گردن مانع خونریزی شوم اما شهید فلاح با اشاره خود ممانعت کرد و مشاهده کردم با دست خود و با خون‌های گردنش بر روی تخت سنگی چیزی دارد می‌نویسد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: وقتی که جمله کامل شد، مشاهده کردم این شهید نوجوان با خون خود نوشته است «السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین».

انتهای پیام/78008/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول