اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

نشست با اهالی فرهنگ برای تبیین پیشگیری از اعتیاد تداوم دارد

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: نشست با اهالی فرهنگ برای تبیین پیشگیری از اعتیاد تداوم دارد.

نشست با اهالی فرهنگ برای تبیین پیشگیری از اعتیاد تداوم دارد

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به برگزاری نخستین همایش تخصصی هنرمندان، نویسندگان، بانیان قلم و اندیشه، فعالان فرهنگی با محوریت پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: این نشست‌ها با مشارکت کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار می‌شود.

وی نقش اهالی هنر و فرهنگ استان در پیشگیری از اعتیاد را اجتناب ناپذیر خواند و افزود: لازم است تا همه نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

یزدان‌پناه با اشاره به رسالت‌های اهالی فرهنگ و هنر استان برای پیشگیری و درمان اعتیاد تصریح کرد: به فرموده امام راحل (ره) نجات معتاد، نجات جامعه است از این رو نباید نقش رسانه‌ها را در پیشگیری و ایجاد نشاط و شادابی در افراد پاک شده برای بازگرداندن به زندگی عادی نادیده گرفت.

وی اظهار کرد: بی تردید اگر اهالی فرهنگ به این رسالت مهم خود عمل نکنند و میدان دار این حرکت مهم نباشند، مواد مخدر به سراغ جامعه و حتی آنها خواهد آمد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر آنقدر حساس است که خود رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر را به روسای سه قوه ابلاغ کردند، گفت: باید همه تلاش کنند تا منویات رهبری در این زمینه تحقق یابد.

وی ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی اعم از طلاق، بیکاری، سرقت‌ها و ... را مربوط به اعتیاد عنوان کرد و یادآور شد: امروز مواد مخدر به عنوان مهمترین بلیه قرن بوده و مافیا از غبن آن سود سرشاری را کسب می‌کنند.

یزدان پناه همچنین گردش مالی مواد مخدر در سال را بیش از 2 هزار میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان 600 میلیارد دلار سود خالص نصیب مافیای مواد مخدر شده که از بودجه بسیاری از کشورها بالاتر است.

به گزارش فارس، حدود 60 درصد از زندانیان خراسان شمالی افراد مرتبط با مواد مخدر تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/63002/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول