اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان ‌رضوی خواستار شد

برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد زائران در مشهد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد زائران در معابر شهری و دسترسی آسان‌تر آنان به هسته مرکزی شهر، به ویژه حرم مطهر رضوی امری ضروری است.

برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد زائران در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله همزمان با ایام نوروز، مردم از اقصی نقاط ایران و جهان برای تشرف به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، به این خطه نورانی سفر می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این، شاهد حضور پر‌خیر و برکت مقام عظمای ولایت در روز نخست فروردین و دیدار مردمی معظم‌له به عنوان عیدانه حضرت رضا(ع) به زائران و مجاوران خراسان‌رضوی هستیم.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان با همکاری و هماهنگی کمیته‌های ذیل ستاد تسهیلات زائران در راستای رفع نیازها و ایجاد رفاه و آسایش هر چه بیشتر مسافران نوروزی برای تامین و ساماندهی مواردی همچون ارزاق، اسکان، حمل و نقل، بهداشت و درمان و تردد، زائران برنامه‌ریزی می‌کنند. 

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: در طول تعطیلات نوروزی، ستاد تسهیلات زائران با تمهید مقدمات و تدوین برنامه‌های عملیاتی در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران به صورت شبانه‌روزی فعالیت و تلاش می‌کنند.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات زائران خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته برای سهولت تردد و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌های استان، گفت: علی‌رغم طولانی بودن این محورها و تردد بالای خودرو در مسیرهای منتهی به مشهد، 40 درصد کاهش آمار متوفیات سوانح رانندگی 11 ماه گذشته کشور مربوط به خراسان‌رضوی بوده است.

وی ضمن تاکید بر تلاش در راستای به حداقل رساندن آمار تصادفات، افزود: از پلیس راه استان انتظار می‌رود تا با اعمال تدابیر ترافیکی مناسب در جاده‌ها، علاوه بر جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی، جایگاه به دست آمده در زمینه کاهش آمار متوفیات سوانح رانندگی را همچنان استمرار بخشند.

استاندار خراسان‌رضوی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد زائران در معابر شهری و دسترسی آسان‌تر آنان به هسته مرکزی شهر، به ویژه حرم مطهر رضوی تاکید کرد.   

فروزان‌مهر اظهار کرد: به منظور افزایش بهره‌مندی معنوی زائران از زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع)، در کنار اوراق و امکانات اطلاع‌رسانی، بسته‌های فرهنگی نیز در مبادی ورودی استان به آنان تقدیم می‌شود.

وی افزود: از شهرداران شهرهایی که در مسیر تردد زائران است، خواسته شده تا با زیباسازی شهرها و برنامه‌ریزی برای طراحی مبلمان شهری مناسب، فضای با نشاط و جذابی برای مسافران نوروزی فراهم کنند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی از آنان، به ویژه صدا و سیما خواست تا با اطلاع‌رسانی دقیق و انعکاس به موقع اقدامات و خدمات زمینه را برای آگاهی بخشی بیشتر به زائران و استفاده بیشتر آنان از شرایط و خدمات ایجاد شده، فراهم سازند.

انتهای پیام/70006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول