اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندارخراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی آماده پذیرایی از انبوه زائران و مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی بر فعالیت شبانه روزی ستاد تسهیلات زائران و حضور مستمر و موثر مدیران دستگاههای خدمت رسان و نمایندگان ثابت و تام الاختیار آنان در راستای تحقق برنامه ریزی های انجام شده تاکید کرد.

خراسان‌رضوی آماده پذیرایی از انبوه زائران و مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین فروزان مهر صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد دائمی تسهیلات زائران با اشاره به حضور و تردد انبوه زائران و مسافران در مشهد مقدس همزمان با ایام نوروز اظهار داشت: تلاش و عملکرد تمامی دست اندرکاران در معاونت های مختلف ستاد باید تضمین کننده آسایش و رفاه زائران عزیز و استفاده حداکثری آنان از بهره های معنوی حضور در مشهد مقدس باشد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت و بازرسی مستمر روند فعالیت های ستاد و اعلام اینکه مستقیما عملکرد بخش های مختلف را مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد داد افزود: جهت گیری تمامی دستگاه های خدمت رسان در کسوت میزبانی باید پذیرایی هر چه مطلوب تر از زائران و مسافران نوروزی باشد و به ارتقای رضایتمندی آنان منتهی شود.

استاندار خراسان‌رضوی در همین راستا از پلیس راهور استان خواست با استقرار نیروی کافی در سطح جاده ها، به ویژه نقاط حادثه خیز ،امکان بروز حوادث جاده ای را به حداقل رسانده و فرماندهی انتظامی نیز در زمینه تامین آرامش و امنیت زائران و مسافران، بیش از گذشته تلاش کند.

فروزان مهر با بیان اینکه ساماندهی اسکان مسافران نوروزی با توجه به شرایط جوی، حائز اهمیت است گفت:باید برای تسهیل در تردد درون و برون شهری، ضمن اعمال تدابیر ترافیکی مناسب، استفاده از تمامی سرویس های ویژه و وسایل نقلیه عمومی، به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و بهداشت زائران،فعالیت بیمارستان‌ها ،کلینیک‌های عمومی و تخصصی و دارو خانه ها با تعیین کشیک‌های ویژه، به صورت شبانه ورزی را خواستار شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز در استان تاکید کرد: ارزاق عمومی و مایحتاج زائران و مجاوران براساس برنامه های ستاد تنظیم بازار از طریق شبکه‌های توزیع بدون هیچ محدویتی در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط جوی اخیر در استان گفت: تمام دستگاه‌های خدمت رسان و بحران مدار باید با برنامه ریزی و طراحی مناسب برای مقابله با بروز هرگونه بحران احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

رییس ستاد دائمی تسهیلات زائران خراسان‌رضوی در خصوص فعالیت های فرهنگی برای زائران نیز ضمن تاکید بر غنابخش به اینگونه فعالیت ها، خواستار متمرکز شدن اقدامات فرهنگی دستگاه ها با هماهنگی معاونت فرهنگی، ارتباطات و خدمات رسانه‌ای ذیل ستاد شد.

وی افزود: اگر چه هدف اصلی از سفر به مشهد مقدس زیارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع) است ولی باید به سایر ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان نیز به موازات آن توجه، و نسبت به معرفی آنها به زائران و مسافران به فراخور اقدام شود.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین با اشاره به نقش رسانه های گروهی از آنان، به ویژه صدا و سیما خواست تا با اطلاع رسانی دقیق و انعکاس به موقع اقدامات و خدمات فراهم شده از سوی دستگاه‌های اجرایی زمینه را برای آگاهی بخشی بیشتر به زائران فراهم سازند.

انتهای پیام/70007/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول