اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به طور روزانه صورت می‌گیرد

اسکان یک‌هزار زائر نوروزی آستان هلال بن علی(ع)

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) از آمادگی این آستان برای پذیرش و اسکان روزانه بیش از یک هزار نفر از زائران نوروزی شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

اسکان یک‌هزار زائر نوروزی آستان هلال بن علی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان یدالله افروز صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه دوم شهرستان آران و بیدگل در جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان‌های استان اصفهان اظهار داشت: بیش از نیمی از گردشگران شهرستان آران و بیدگل با هدف زیارت فرزند بلافصل امیرالمؤمنین(ع) به این شهر مذهبی سفر می‌کنند.

وی، زمان آغاز برنامه‌های نوروزی در حرم هلال بن علی(ع) را ساعت 12 ظهر روز 30 اسفندماه اعلام کرد و گفت: تلاوت قرآن، مدیحه‌سرایی، قرائت دعای توسل، نقاره‌زنی و اجرای گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی هلال منیر از برنامه‌های لحظه تحویل سال نو خواهد بود.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته برای رفاه زائران نوروزی تصریح کرد: با همکاری مناسب شهروندان آران و بیدگل، ستاد اسکان نوروزی، مسؤلان دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی آران و بیدگل و مسؤلان هیئت‌های مذهبی، آستان مقدس آمادگی پذیرش و اسکان روزانه بیش از یک هزار نفر از زائران نوروزی حرم مطهر را فراهم کرده است.

افروز با اشاره به ایجاد ستاد اسکان حرم مطهر به منظور ساماندهی به اقامت زائران این حرم مطهر در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: پس از پذیرش مسافران در این ستاد و راهنمایی آنها به محل اسکان، بسته‌های فرهنگی شامل شرح حال حضرت، نقشه گردشگری و سی دی مراسمات فرهنگی و مذهبی شهرستان نیز از سوی آستان مقدس به زائران هدیه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: برای رفاه حال زائران، نانوایی حرم مطهر 24 ساعته و ضیافت‌خانه آستان مقدس در دو نوبت ظهر و شب به زائران خدمت‌رسانی دارند.

افروز برگزاری نماز جماعت به صورت منظم، برپایی تلاوت نور هر شب بعد از نماز مغرب و عشا، تورهای گردشگری به نقاط مختلف شهرستان، راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی، انتشار بروشورهای زندگی‌نامه حضرت محمد هلال(ع) در 20 هزار نسخه، تقویم دیواری، تهیه و توزیع بسته‌های تبرکی، ارسال پیامک‌های عمومی تبریک، ایستگاه نقاشی و نماز، ایستگاه دل نوشته به حضرت محمد هلال(ع)، تولید ویژه‌نامه‌های مجازی در پایگاه اینترنتی هلال، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی مذهبی و نمایشگاه مهدویت را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در این ایام عنوان کرد.

وی متذکر شد: ایجاد دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی در دو بخش خواهران و برادران، برنامه‌های سخنرانی با موضوعات اخلاقی چون انجام صله‌ رحم و ترک خصومت‌ها و کینه‌ها هر شب بعد از نماز مغرب و عشا و برنامه‌های قرائت ادعیه به صورت منظم از دیگر اقدامات این آستان در ایام نوروز است. 

انتهای پیام/63009/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول