اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

اختصاص 450 میلیارد تومان برای پروژه جاده قزوین به تنکابن

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: با اختصاص 450 میلیارد تومان از محل فروش سهام، قراردادی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقد شده تا این طرح که با اعتبارات موجود شاید 23 سال طول می‌کشید در مدت 36 ماه به بهره‌برداری برسد.

اختصاص 450 میلیارد تومان برای پروژه جاده قزوین به تنکابن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در آخرین جلسه شورای اداری استان قزوین که ظهر امروز با حضور آیت‌الله هادی باریک‌‌بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و خط مشی‌های امام خمینی (ره) نظام الهی جمهوری اسلامی در این کشور مستقر است و بیش از 34 سال از عمر آن می‌گذرد.

وی افزود: در این مدت علاوه بر این‌که در داخل کشور اتفاقات بسیار مهمی رخ داده و برکات زیادی از استقرار این نظام به مردم واصل شده است، امروز پرتوافشانی تفکر اصیل اسلامی در سراسر دنیا اثرگذار است و مسلمانان دنیا با الگوگیری از این نظام اسلامی خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: از این بابت باید خداوند را شاکر باشیم و آرزو کنیم عزت و اقتدار این کشور بیش از گذشته در جامعه و سطح جهان حکم‌فرما شود.

استاندار قزوین با اشاره به این‌که در سال‌جاری به واسطه تحریم‌ها با مشکلات و تنگناهای زیادی روبه‌رو بودیم، گفت: با وجود تمام تنگناها و مشکلات موجود همراهی مدیران و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها مخصوصاً بدنه دولت یکی از نشانه‌های توفیق سیستم اجرایی استان قزوین است.

عجم ادامه داد: مشکلاتی که در مجموعه کشور و به تبع آن در استان قزوین خودنمایی می‌کند منشأ مختلفی دارد اما آنچه در این میان حائز اهمیت است این بوده که باید از این مشکلات و تحریم‌ها درس بگیریم و آن را به فرصتی مناسب برای پیشرفت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قزوین نیز به این سمت حرکت کرده و سعی دارند از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنند. بنابراین با بهره بردن از این فرصت‌ها با وجود تحریم‌ها و فشارهایی که از سوی دشمنان نظام بر کشور وارد می‌شد، موفقیت‌های بزرگی در استان قزوین به‌دست آمد.

این مسئول با اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم کشور و مخصوصاً مردم استان قزوین در روز 22 بهمن‌ماه امسال خاطرنشان کرد: یکی از توفیقات ارزشمندی که استان قزوین در سال‌جاری کسب کرد حضور پرشور مردم این استان در روز 22 بهمن‌ماه امسال بود که به معنای واقعی دشمنان نظام را روسیاه کرد چراکه دشمنان نظام در این اندیشه باطل بودند که با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی مردم در راهپیمایی شرکت نمی‌کنند.

استاندار قزوین با اشاره به این‌که امنیت به عنوان یک عنصر معنوی ارزشمند زمینه‌ساز توسعه است، اظهار داشت: استقرار امنیت در هر جامعه‌ای یکی از امور بسیار حائز اهمیت در آن جامعه به شمار می‌رود و در استان قزوین نیز اعضای شورای تأمین همواره تلاش می‌کنند امنیت را در سطح بالایی در جامعه برقرار کنند.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده تصریح کرد: کار سنگینی در سال آینده بر دوش مدیران و فرمانداران استان قزوین است و باید همه همت کرده تا انتخابات را به شیوه‌ای گسترده در سراسر استان برگزار کنیم تا اعتماد مردم به خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش جلب شود.

عجم با اشاره به اقداماتی که در بخش کشاورزی استان قزوین صورت گرفته است، گفت: در بخش کشاورزی تحولات خوبی در سطح استان انجام شده و صددرصد اعتبارات این بخش جذب شده است. 

 

وی افزود: در حوزه صنعت با وجود مشکلات اقتصادی و مالی که وجود داشت بیش از 100 واحد صنعتی طرح‌های توسعه خود را اجرا کردند که به بهره‌برداری رسید و افتتاح آن‌ها برای پنج هزار نفر شغل ایجاد کرد.

این مسئول اجرای سیاست‌های دولت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار مسئولان دانست و گفت: در سال آینده نیز تلاش می‌کنیم تا خدمت‌رسانی بی‌منت و شبانه‌روزی را تا لحظه آخر مسئولیت برای برطرف شدن مشکلات مردم ادامه دهیم.

استاندار قزوین با اشاره به این‌که رمز پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی در گرو وحدت مردم و مسئولان است، خاطرنشان کرد: هیچ جامعه‌ای با تفرقه و دشمنی به سربلندی دست نیافته است و در این شرایط نیز نباید با کج‌اندیشی، وحدت را نقض کرده و به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه وارد کنیم.

عجم ادامه داد: بنابراین از تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنم به دور از تفرقه و با وحدت و همدلی تنها به فکر کار و تلاش برای خدمت بی‌منت به مردم باشند.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در بخش راهیان نور در استان قزوین صورت گرفته است، عنوان کرد: در بخش راهیان نور اقدامات خوبی انجام شده به طوری که اعزام‌ها از دو هزار نفر به 40 هزار نفر افزایش یافته هر چند هنوز ظرفیت این کار فرهنگی در استان قزوین بیشتر است.

این مسئول عنوان کرد: احداث 100 کیلومتر راه روستایی، آماده واگذاری شدن 20 هزار واحد مسکن مهر، افتتاح 13 پروژه با 600 میلیارد تومان از کارهای انجام شده در این استان است.

استاندار قزوین با اشاره به این‌که استان قزوین در حوزه گازرسانی پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: گازرسانی به بخش‌های طارم و الموت نیز اجرایی شده است و شهرک صنعتی خرمدشت نیز به‌زودی گازرسانی می‌شود.

عجم به اختصاص 450 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه جاده قزوین به تنکابن اشاره کرد و گفت: با اختصاص 450 میلیارد تومان از محل فروش سهام، قراردادی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقد شده تا این طرح که با اعتبارات موجود شاید 23 سال طول می‌کشید در مدت 36 ماه به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: در حوزه آب نیز مطالعات خوبی آغاز شده که آغاز عملیات اجرایی سد بالاخانلو و ساخت سد نهب از جمله این اقدامات است اما باید به نیازهای جدی استان قزوین نیز پاسخ داده شود.

این مسئول با اشاره به افزایش 25 درصدی ایجاد اشتغال در سطح این استان عنوان کرد: تعهد اشتغال استان 19 هزار و 627 شغل بود که با 25 درصد افزایش حدود 26 هزار شغل در استان قزوین ایجاد شد.

به گفته استاندار قزوین اجرای طرح پزشک خانواده با تأمین اعتبار لازم که به صورت پایلوت در استان قزوین در حال اجرا است، از جمله اقدامات ارزشمندی است که در سال‌جاری صورت گرفته است.

عجم افزود: توسعه تخت‌های بیمارستانی، تکمیل بیمارستان تاکستان تا پایان دولت، آماده شدن بیمارستان آبیک، افتتاح مجتمع اداره‌های دو شهرستان، استقرار ادارات شهرستان آوج از کارهای خوب انجام شده در سال 91 است.

وی عنوان کرد: گازرسانی 26 روستا، ساخت یک‌هزار و 800 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن، افتتاح بیمارستان صحرایی و تزریق 9 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز استان قزوین از دیگر خدمات ارائه شده به مردم این استان در سال‌جاری است که با تحقق 500 میلیارد تومان درآمد ارزش افزوده و هزینه شدن آن در مدیریت شهری تحول اساسی در مناطق مختلف استان قزوین ایجاد شده است.

این مسئول با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز 92 عنوان کرد: در آستانه سال جدید نمایشگاه‌های خوبی در استان قزوین برگزار شده اما انتظار داریم با تقارن ایام فاطمیه در ایام عید این حساسیت‌های مذهبی با رعایت شئونات اسلامی در برنامه‌هایی که در سطح استان به اجرا در می‌آید، لحاظ شود.

استاندار قزوین خطاب به دستگاه‌های خدمات‌رسان استان قزوین تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم توجیه شوند به‌ویژه حفاری‌ها باید کاملاً کنترل شده تا رفت و آمد مسافران با مشکل روبه‌رو نشود.

عجم افزود: مراکز بین‌راهی باید با تجهیز نمازخانه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به مردم آماده باشند و مسئولان ضمن کنترل و نظارت جدی در این موضوع زمینه رضایت مردم را فراهم کنند.

انتهای پیام/77001/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول