اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق شد

کاهش 1200 نفری تلفات جاده‌ای در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهور شهرستان همدان گفت: در 11 ماهه سال 91، یک هزار و 200 نفر تلفات جاده‌ای در سطح استان نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش 1200 نفری تلفات جاده‌ای در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین طلایی ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز کنترل ترافیک استان همدان با بیان اینکه در سال 84 تعداد تلفات حوادث رانندگی در کشور 28 هزار نفر بود، اظهار داشت: در سال 84 تعداد خودروهای کشور هشت میلیون دستگاه بود و در سال 90 تعداد خودروها 16 میلیون دستگاه افزایش و تعداد تلفات به 20 هزار نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال 84 تعداد خودروهای استان 96 هزار دستگاه بود که 211 نفر فوتی حوادث رانندگی درون‌شهری داشتیم و در سال جاری تعداد خودروهای استان به 290 هزار دستگاه افزایش یافته و تاکنون تعداد 85 نفر تلفات رانندگی درون‌شهری داریم.

فرمانده پلیس راهور شهرستان همدان در ادامه با بیان اینکه کشورهای دیگر در طول چند دهه تعداد کشته‌های جاده‌ای خود را کاهش دادند، افزود: ایران در طول شش سال گذشته تعداد تلفات جاده‌ای را به یک سوم کاهش داده است.

وی اضافه کرد: اگر روند رشد تلفات جاده‌ای در سال 80 که 11 درصد بود ادامه می‌یافت باید در سال جاری به رقم 60 هزار کشته می‌رسیدیم که با کنترل و آگاه‌سازی مردم این روند کنترل و کاهش یافت.

طلایی در ادامه با بیان اینکه یکی ابزارهای کنترل و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی استفاده از تجهیزات الکترونیکی بود، عنوان کرد: از اردیبهشت‌ماه سال جاری ساخت بنای مرکز کنترل ترافیک همدان آغاز شد و در مدت سه ماه به اتمام رسید و علت تأخیر نصب دوربین‌ها تحریم واردات بود که با همکاری استانداری این موضوع رفع شد.

وی بیان داشت: پویش تصویری و کنترل تخلفات در استان مؤثر بوده و مرکز مانیتورینگ همدان در شهرهای همدان، بهار و نهاوند، خدمات ارائه می‌دهد.

فرمانده پلیس راهور شهرستان همدان در پایان گفت: تعداد 25 دستگاه دوربین به مرکز کنترل ترافیک همدان خدمات ارائه می‌دهند که تعداد 15 دستگاه در شهر همدان، هفت دستگاه در بهار، دو دستگاه در نهاوند و یک دستگاه در ملایر نصب شده و به زودی تمام بار ترافیکی شهرهای استان زیرپوشش خدمات مرکز مانیتورینگ قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول