اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل کرمان خبر داد

افزایش 90 درصدی دستگاه‌های ترددشمار آنلاین در جاده‌های کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت: تعداد دستگاه‌های ترددشمار محورهای ارتباطی برون شهری استان کرمان به 30 دستگاه افزایش یافته که این میزان نسبت به سال گذشته 90 درصد رشد داشته است.

افزایش 90 درصدی دستگاه‌های ترددشمار آنلاین در جاده‌های کرمان

مسعود جمیلی‌کرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تعداد دستگاه‌های ترددشمار محورهای ارتباطی برون شهری استان به 30 دستگاه افزایش یافته که این میزان نسبت به سال گذشته 90 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دومین استان ترانزیتی و پرتردد کشور محسوب می‌شود، گفت: با توجه به شرایط و موقعیت استان کرمان که در مسیر کریدور شمال - جنوب قرار دارد، لزوم گسترش تعداد ترددشمارها برای استخراج دقیق آمار و اطلاعات میزان تردد و تحلیل کاربردی آن به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت جریان ترافیک ضروری بود.

جمیلی‌کرمانی در زمینه کارکرد این دستگاه‌ها عنوان کرد: دستـگاه‌های ترددشمار آنلاین یکی از زیرمجمـوعه‌های حمل و نقل هوشمند است که در حال حاضر مورد استفاده این اداره کل قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در پی نصب و راه‌اندازی این سامانه در محورهای موردنظر، امکان اخذ اطلاعات لحظه‌ای تردد وسایل نقلیه به تفکیک سبک و سنگین، شناسایی ساعت‌های اوج سفر و معرفی آن به رانندگان، شناسایی و معرفی ساعت‌های اوج تردد محورها به پلیس راه برای نظارت و کنترل بیشتر انجام می‌شود.

جمیلی‌کرمانی شناسایی محورهای دارای تخلفات سرعت و فاصله غیر مجاز و اعمال اقدامات پیشگیرانه، مقایسه میزان تردد محورها نسبت به ظرفیت آنها و برنامه‌ریزی لازم برای توسعه و شناسایی محورهای دارای تردد بالا و نظارت و کنترل بیشتر برای حفظ و نگهداری را از دیگر نتایج کاربرد دستگاه‌های تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان کرمان دانست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان در زمینه محل نصب این دستگاه‌ها گفت: 12 محور اصلی استان و در مسیرهای رفت و برگشت مجهز به دستگاه‌های تردد شمار شده‌اند و میزان ترافیک آنها به صورت لحظه‌ای قابل دریافت است.

وی افزود: اطلاعات استخراج شده از این دستگاه‌ها در مرکز مدیریت راه‌های استان تجمیع شده و علاوه بر تحلیل آماری و محتوایی آمارهای دریافت شده از دستگاه‌های ترددشمار از طریق سامانه پیام کوتاه به صورت هفتگی برای مسئولان استانی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول