اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری اردبیل:

تشویق مردم به حضور در انتخابات از رسالت خبرنگاران است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اردبیل گفت: تشویق مردم به حضور در انتخابات و پیشگیری از بروز برخی تخلفات از جمله رسالت خبرنگاران و صاحبان نشریات محلی است.

تشویق مردم به حضور در انتخابات از رسالت خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل یوسف خدادادی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دادگستری استان نیز با تشکیل ستاد ویژه در مرکز استان و شهرستان‌ها خارج از نوبت با جرایم انتخاباتی برخورد خواهد کرد که این برخورد شامل قبل، حین و بعد از انتخابات است.

وی رعایت قانون را در انتخابات آینده با حفظ موازین اخلاقی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما به مدیران و مسئولان دولتی گوشزد می‌کنیم که در انتخابات اصل بی‌طرفی را حفظ کنند و از امکانات دولتی و بیت‌المال در مسیر تبلیغ کاندیدا و نامزدی استفاده نکنند.

رئیس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اردبیل هرگونه تبلیغ از طریق خطابه نماز جمعه و جماعات و همچنین جلسات رسمی و غیر‌رسمی ادارات و دستگاه‌های مختلف را له یا علیه نامزدی غیر‌قانونی توصیف کرد و گفت: هرگونه استفاده از امکانات دولتی در ساعات اداری ممنوع است و کارمندان حق ندارند در ساعات اداری با امکانات دولتی در ستادها فعالیت کنند.

خدادادی عنوان کرد: اگر مواردی در این زمینه گزارش شود قطعاً برخورد خواهیم داشت چرا که گرایش مسئولان و کارگزاران نظام به یک کاندیدای خاص آن هم با اعتبارات دولتی سلب اعتماد به نظام را به دنبال دارد.

این مسئول چنین حرکت‌هایی را بزرگترین فرصت‌سوزی و ضربه به پیکره جامعه اعلام کرد و بیان داشت: ‌نباید از جایگاه دولتی و امکانات در اختیار گذاشته شده سوء‌ استفاده شود.

معاون دادگستری استان اردبیل افزود: هرگونه توهین، تخریب و اهانت به نامزدها و اطرافیان آنها جرم است و شرعاً نیز حرام می‌باشد که عموم مدیران، مسئولان و مردم باید در این زمینه به هوش باشند.

خدادادی هرگونه جانبداری مجریان انتخابات را از فرد یا گروه خاص غیر‌قانونی اعلام کرد و ادامه داد: خرید و فروش آرا از هر کس مشاهده شود جرم آشکار بوده و قطعاً با چنین بداخلاقی انتخاباتی برخورد خواهیم کرد.

نباید به مباحث قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی در انتخابات دامن زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی چند تذکر نیز به مدیران و مسئولان گوشزد کرد و ابراز داشت: دامن زدن به مباحث قوم‌گرایی از سوی هر نامزد و طرفداران آنها و مبلغان ممنوع است چرا که  دشمن چشم طمع و امید دوخته تا از این طریق بتواند ضربه‌ای را به پیکره نظام اسلامی وارد کند.

رئیس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در استان و مواردی از این قبیل را شاهد بودیم که باید مراقبت کرد تا به قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی و طایفه‌گرایی دامن زده نشود.

خدادادی برخورد تبعیض‌آمیز در مورد نامزدهای انتخابات را غیر‌قانونی توصیف کرد و گفت: در انتخابات شوراها این رفتار تبعیض‌آمیز مشهود بوده به طوری که برخی از شهرداری‌ها به ستاد نامزدها و یا اعضای سابق شوراها کمک‌هایی داشته‌اند که این امر سبب گله‌مندی دیگر کاندیداها از این رفتار تبعیض‌آمیز شده است.

وی با بیان اینکه در فضای سایبری و مجازی نیز گاه تخلفات انتخاباتی مشهود است، تاکید کرد: در انتخابات گذشته موردی را داشتیم که با استفاده از امکانات دولتی در فضای مجازی علیه کاندیدایی تبلیغات به راه انداخته بودند.

رسالت نشریات محلی تشویق مردم به حضور در انتخابات و پیشگیری از تخلفات است

معاون دادگستری استان به نقش نشریات محلی و تلاش خبرنگاران برای ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: تشویق مردم به حضور در انتخابات و پیشگیری از بروز برخی تخلفات از جمله رسالت خبرنگاران و صاحبان نشریات محلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدادادی در پایان سخنان خود اذعان داشت: دستگاه قضایی همیشه اصل بی‌طرفی خود را حفظ کرده و تلاش می‌کند با بکارگیری شیوه‌های پیشگیرانه از وقوع تخلفات جلوگیری کند که در این زمینه شعبات رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیز راه‌اندازی می‌شود تا بدون نوبت به این تخلفات رسیدگی شود.

انتهای پیام/62001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول