اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نماینده میراث فرهنگی غرب مازندران

برنامه‌های نوروزی غرب مازندران تشریح شد

خبرگزاری فارس: نماینده اداره کل میراث فرهنگی در غرب مازندران گفت: برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی از سوی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در غرب مازندران تشریح شد.

برنامه‌های نوروزی غرب مازندران تشریح شد

حسین متاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر درباره برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی از سوی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غرب مازندران بیان داشت: برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی از سوی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در غرب مازندران تشریح شد.

متاجی گفت: ستاد دائمی تسهیلات سفر استان مازندران متشکل از 30 کمیته به ریاست استاندار مازندران و در شهرستان‌ نوشهر نیز به ریاست فرماندار و متشکل از 9 کمیته فعالیت خود را با محوریت نوروز و با هدف توسعه و گسترش خدمات و امکانات برای رفاه حال مسافران و گردشگران آغاز کرد.

وی افزود: ظرفیت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در شهرستان در روز در اماکنی نظیر هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، مدارس، منازل استیجاری، کمپ‌ها، مهمانسرای ادارات، زائرسراها، خوابگاه‌های دانشجویی و سایر اماکنی که برای نوروز خدمات اقامتی ارائه می‌کنند، افزایش می‌یابد.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در غرب مازندران بیان کرد: در ایام نوروز خدمات امداد جاده‌ای از جمله امداد خودرو، امداد و نجات، خدمات انتظامی و پلیس افزایش می‌یابند خدمات اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافری نیز با ایجاد پایگاه و کیوسک اطلاع‌رسانی همراه با تلویزیون شهری، اقلام تبلیغاتی و انتشاراتی برای راهنمایی مسافران آماده شده است.

وی اظهار کرد: خدمات بهداشتی، درمانی و کنترل مراکز عرضه مواد غذایی در کنار پایگاه امداد پزشکی و خدمات بهداشتی آماده ارائه خدمات بهداشتی و نظارتی به مسافران نوروزی هستند.

وی عنوان کرد: افزایش خدمات انتظامی و امنیت به نحوی که پایگاه نیروی انتظامی در سطح شهرها و جاده‌های کشور خدمات لازم را ارائه می‌کنند و نیز بهره‌گیری از خدمات قضایی و شوراهای حل‌اختلاف به نحوی که شورای حل‌اختلاف و صدها قاضی کشیک آمادگی رفع مشکلات احتمالی را در ایام نوروز دارند از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام تعطیلات نوروز است.

متاجی خاطرنشان کرد: در طول ایام نوروز نظارت‌ها بر کار اصناف مختلف مانند نظارت بر کار تأسیسات و مؤسسات گردشگری مراکز عرضه خدمات عمومی، خدمات بهداشتی و اصناف بیشتر می‌شود.

وی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت، جُنگ شادی، سفره هفت‌سین، نمایشگاه صنایع ‌دستی و  فعالیت ویژه موزه‌ها در ایام نوروز خدمات خوب و مطلوبی به مسافران و گردشگران داده می‌شود.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول