اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

اجرای 60 برنامه نوروزی در منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از اجرای 60 برنامه نوروزی در این منطقه خبر داد.

اجرای 60 برنامه نوروزی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه با حدود 60 برنامه به استقبال گردشگران نوروزی می‌رویم، اظهار کرد: با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای منطقه و ایجاد کمیته‌های مختلفی مانند فرهنگی، راهور، پشتیبانی، خدمات عمومی، امداد و نجات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات در راستای بهره‌وری بیشتر و ارائه خدمات بهینه به گردشگران با آمادگی کامل به استقبال مسافران نوروزی منطقه آزاد انزلی می‌رویم.

وی عمده خدمات و برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی را در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، رفاهی، انتظامی و برنامه‌های فرهنگی ‌ـ هنری اعلام کرد و افزود: توزیع لوح فشرده چند رسانه‌ای، تهیه بروشورهای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تهیه و توزیع نقشه‌های راهنما و اطلاعات ضروری مورد نیاز گردشگران درباره منطقه و استان، جزو برنامه‌های منطقه آزاد است.

این مسئول، نصب بنرهای تبریک آغاز سال نو و خیرمقدم به همراه توزیع بروشورهایی با محتوای پیام‌های زیست‌محیطی را بخشی از برنامه‌های اطلاع‌رسانی منطقه آزاد انزلی به گردشگران نوروزی را تشکیل می‌دهد.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی ویژه نوروز، اذعان کرد: اجرای سفره‌های هفت‌سین، برپایی برنامه‌های فرهنگی ‌ـ هنری، برگزاری جشنواره آیینی‌سنتی ویژه گیلان، اجرای موسیقی سنتی استان و هفت‌سین بزرگ گیلانی از دیگر برنامه‌های منطقه آزاد انزلی است.

رحیمی، معرفی گیاهان دارویی و غذای محلی استان، برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی و معرفی لباس‌های محلی استان از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در این ایام ارائه می‌شود.

وی ارائه خدمات رایگان اینترنت بی‌سیم و برگزاری جشنواره‌های مجسمه‌های شنی و بادبادک‌ها را از جمله خدمات ویژه سازمان منطقه آزاد اعلام کرد.

این مسئول، افزایش فضای پارکینگ محدوده فاز تجارت منطقه آزاد انزلی به مقدار حدود هفت هکتار، نوسازی و بازسازی آلاچیق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مبلمان شهری محدوده این منطقه را بخشی از اقدام‌ها و تمهیدات انجام شده از طرف سازمان منطقه آزاد ذکر کرد.

وی اذعان کرد: این اقدام‌ها به منظور تامین آسایش بیشتر گردشگران ورودی به مجموعه طرح ساحلی و محدوده فاز تجارت منطقه آزاد را شامل می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ظرفیت هتل‌ها، مهمانپذیرها، کمپ‌ها و منازل استیجاری در محدوده منطقه آزاد انزلی را حدود یک‌هزار و 500 نفر در طول روز اعلام کرد.

وی یادآور شد: با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر استان دو پایگاه انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی و یک پایگاه امداد هلال احمر به‌همراه یک پایگاه امداد پزشکی این سازمان و دو پایگاه امداد خودرو در محدوده منطقه آزاد انزلی مستقر می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز مسافران از خدمات 15 مرکز عرضه ارزاق عمومی، 9 مسجد و نمازخانه، شش مجموعه سرویس بهداشتی، حدود 90 آلاچیق در طرح ساحلی و شش شعبه بانک بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، مسافران نوروزی از امکانات ورزش‌های آبی مشتمل بر جت‌اسکی، قایق پدالی، قایق موتوری و آموزش غواصی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول، ایجاد دو پارک بازی و پارک بادی کودکان و کالسکه‌رانی، کارتینگ، دیوار مرگ، پینت‌بال و تیراندازی در فاز گردشگری و طرح ساحلی را از دیگر برنامه‌های نوروزی منطقه آزاد ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول