اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس تشریح شد

برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی قزوین برای گردشگران نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: همزمان با آغاز سال جدید و ایام تعطیلات نوروزی برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی ورزشی برای شهروندان و به ویژه گردشگران نوروزی در کهن شهر قزوین اجرا می‌شود.

برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی قزوین برای گردشگران نوروزی

سعید وزیری‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با تأکید بر اینکه سازمان متبوع خود برای شهروندان در طول سال و در مناسبت‌های مختلف فرهنگی برنامه دارد، افزود: برنامه‌های نوروزی که با تلاش مجموعه این سازمان در دستور کار قرار گرفته قادر خواهد بود رونق حوزه گردشگری در قزوین را رقم زند.

وی موزه مردم‌شناسی قجر را از 27 اسفند ماه امسال تا 12 فروردین ماه سال 92 پذیرای حضور میهمانان نوروزی اعلام کرد و گفت: علاوه بر اینکه برنامه‌های زیادی در بام موزه به اجرا در می‌آید فضای داخلی حمام قجر نیز غرفه‌های مختلفی در بخش‌های هنری، گردشگری، صنایع دستی، عکاسخانه قجری و دیگر موضوعات برپاست و نیز کتابچه و نرم‌افزار شهروندی در غرفه‌های برپا شده به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

وزیری‌نژاد همچنین اجرای موسیقی حاجی فیروز، نمایش عروسکی خان بابا و مسابقه‌های مختلفی با موضوع گردشگری قزوین را از دیگر برنامه‌های موزه قجر برشمرد.

وی یادآور شد: در سه سال اخیر موزه مردم شناسی قجر در بین دیگر مکان‌های تاریخی شهر رتبه نخست بازدید گردشگران نوروزی را به دست می‌آورد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه در ایام نوروز اذعان داشت: به نمایش گذاشتن 90 تابلوی خوشنویسی و عکس از آثار، توصیف ابنیه تاریخی و آداب و رسوم قزوین ، برپایی کارگاه آموزشی خوشنویسی (ورک شاپ) از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

وی افزود: درب موزه اسباب‌بازی‌های قدیمی نیز در این ایام برای بازدید عموم باز است.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌هایی که در بخش تبلیغات شهری به انجام خواهد رسید اشاره کرد و افزود: تبریک سال نو و معرفی آثار و ابنیه تاریخی در قالب 400 بیلبرد، تعدادی فیکسچر و پل عابر پیاده در جای جای شهر نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: نصب تابلوهایی در معابر برای مشخص کردن مکان دقیق امامزاده حسین (ع)، چهار انبیا، سلطان سید محمد و موزه قجر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول از چاپ نقشه شهر قزوین در تیراژ 15 هزار نسخه و توزیع آنها در اماکن مذهبی، ورودی‌ها و بوستان‌های شهر خبر داد و یادآور شد: رادیو شهر، تلویزیون‌های شهری، سیمای استانی، بروشور و تراکت ابزارهای تبلیغاتی دیگری هستند که برای معرفی توانمندی‌های گردشگری شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وزیری‌نژاد برگزاری تورهای یک‌روزه قزوین‌گردی را از دیگر جذابیت‌های نوروز امسال برشمرد و از ارسال پیامک‌هایی با مضمون آموزش‌های شهروندی، تبریک سال نو و معرفی قزوین به همشهریان، گردشگران و مردم استان‌های همجوار خبر داد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌هایی که صورت خواهد گرفت قصد داریم از پارکینگ ستاد کنگره شهدای قزوین که در نزدیکی موزه قجر قرار دارد برای پارک موقت خودرو بازدیدکنندگان موزه قجر بهره ببریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی یادآور شد: همچنین ضمن هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی به منظور آشنایی مسافران با  شهر، محل‌های سر پوشیده در پارک‌ها نصب شده و افراد مطلع و آموزش دیده در آنها مستقر می‌شوند و توزیع بروشورهایی را در بین مسافران در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی از برپایی غرفه‌ای در سعدالسلطنه برای معرفی برنامه‌های موزه قجر در طول عید خبر داد.

وزیری‌نژاد در پایان عنوان کرد: با هیئت امنای مسجد امامزاده حسین(ع)، مسجد النبی، جامع، ولی عصر(عج) و جوادالائمه(ع) توافقی صورت گرفته تا درب سرویس‌های بهداشتی خود را برای رفاه حال مردم باز نگاه دارند.

گفتنی است موزه مردم‌شناسی قجر در طول عید از ساعت 9 تا 21 پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/2667/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول