اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد:

رسیدگی به نیازمندان در سال جدید/ بیماران تالاسمی نیازمند اهدای خون هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه عنبرآباد گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «به فقرا و ضعفا رسیدگى کنید تا خداوند سال نو را بر شما مبارک کند».

رسیدگی به نیازمندان در سال جدید/ بیماران تالاسمی نیازمند اهدای خون هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامی‌داشت سالروز ارتحال حجت‌الاسلام سیداحمد خمینى(ره)‏ اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمودند «یادگار امام راحل خادم صدّیق اهداف ایشان، مدافع قاطع اصول انقلاب و چشم تیزبین در خدمت نظام بود».

وی افزود: یادگار ارزنده آن بزرگوار از شخصیت‌هاى برجسته انقلاب اسلامى و داراى مواضع راسخ و روشن در مقابله با توطئه‏ها و ترفندهاى استکبارى بود و امام بزرگوار از ایشان راضى بودند و به وی با تمام وجود محبت داشته و ایشان را عزیز مى‏داشتند.

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز داشت: حجت‌الاسلام سید احمد خمینى(ره) همواره در مواضع صحیح عملى و انقلابى، پشتیبان مسئولان نظام و یک عنصر مؤثر و مفید بودند و راه، خط، حرف زبان و دل امام (ره) را رعایت کردند و بر مواضع صحیح پاى فشردند.

دشت‌آبادی همچنین با تبریک به ‏مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب‏ کبرى (س) و روز پرستار عنوان کرد: پرستار فرشته رحمت براى بیمار است، دردآشنای همه بیماران و از کارافتادگان بوده، مونس لحظه‏هاى درد و رنج انسان‌هایى هستند که نیاز به همدردی دارند.

امام جمعه عنبرآباد گفت: البته شخصیت زینب کبرى (س) منحصر در بُعد غم‏گسارى و پرستارى آن بزرگوار نیست، بلکه ایشان یک نمونه کامل از زن مسلمان و الگوی اسلام براى تربیت زنان دنیا به شمار می‌رود.

دشت‌آبادی بیان داشت: زینب کبرى‌(س) داراى شخصیت چند بُعدى و داراى معرفت والا و انسانی برجسته است که هر کس با آن بزرگوار مواجه مى‏شود در مقابل عظمت دانایى و روحى و معرفت او احساس خضوع مى‏کند.

وی طهارت و تقوا را بزرگترین ویژگی‌های یک زن مسلمان دانست و اذعان داشت: این دو مقوله از بزرگترین ویژگی‌ها براى انجام تمام وظایف مهمى است که یک زن مى‏تواند، انجام دهد و زن مسلمان از درون خانواده تا درون جامعه، مسائل علمى و سیاسى، ارزش‌هاى اخلاقى و نیز نشان ‏دادن منش‌هاى بزرگ انقلابى مى‏تواند به زندگى آن‏ حضرت تأسى جوید.

دشت‌آبادی پیشاپیش با تبریک عید نوروز خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «به فقرا و ضعفا رسیدگى کنید تا خداوند سال نو را بر شما مبارک کند».

وی با تبیین تحویل حال و احسن الحال اظهار داشت: «احسن الحال» این است که براى رضای خدا به بندگان او خدمت کرده و به احکام او عمل کنید و این حال از بهترین شرایطی است که براى ما و شما هست.

دشت‌آبادی با بیان اینکه وجود 220 نفر بیمار تالاسمی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد که ماهانه 300 واحد خون مصرف می‌کنند، نیازمند اهدای خون است، تصریح کرد: ماهانه یک هزار و 50 واحد خون و فرآورده‌های خونی در دو شهرستان مصرف می‌شود.

انتهای پیام/80005/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول