اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

اتفاقات ونزوئلا خلاف شرع است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین با انتقاد از برخی اعمال توسط رئیس دولت در جریان سفر به ونزوئلا گفت: اتفاقات رخ داده در ونزوئلا خلاف شرع و شان حکومت اسلامی است.

اتفاقات ونزوئلا خلاف شرع است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی با اشاره به احاطه خداوند متعال بر جهان اظهار داشت: خداوند از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است، همه جا حضور دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به شاهدان الهی گفت: همین زمین از شاهدان باریتعالی است، در روز قیامت اخبار خود را بیان می‌کند، بنابراین مستحب است انسان جای نماز خود را تغییر دهد تا هر بار شاهدی بر شهود وی افزوده شود.

امام جمعه ورامین افزود: اعضاء و جوارح انسان و  نیز پوست و زبان وی از شاهدان خداوند هستند، امام حی و حاضر یعنی امام عصر(عج) و نیز ائمه الهی پیشین که از دنیا رفته‌اند هم شاهد بر اعمال ما هستند، گمان نکنید این عالم به حال خود رها شده است، خیر، این نیست که هرکس هرچه گفت و هر کار کرد به حال خود رها باشد، ربا خورد، تجاوز کرد، عالم کر و کور نیست.

وی در ادامه عوامل  تاکید کرد: تمام اعمال ما تحت ضابطه الهی است، عمر هم رفتنی است، طوری عمل کنیم که در عالم برزخ و جهان آخرت در آسایش باشیم.

عید نوروز عیدی 2500 ساله، ملی و قدیمی و رسم مناسبی است

آیت‌الله محمودی سپس به روزهای پایان سال اشاره کرد و گفت: در آستانه سال نو هستیم، از خدای بزرگ بخواهیم که گناهان ما را اگر آمرزده نشده است بیامرزد، الان بهترین لحظات آمرزش گناهان است چرا که در روز جمعه و عید محمد (ص) قرار داریم، در مسجدی که به نام مبارک امام عصر (عج) است، مجلس هم مجلس نماز جمعه می‌باشد، همه شرایط فراهم است تنها توجه باطنی می‌خواهد.

امام جمعه ورامین عنوان کرد: عید نوروز از اعیاد اسلامی نیست، یک عید ملی است، قبل از اسلام هم مرسوم بوده که مردم ایران از اول فروردین تا سیزدهم برنامه‌هایی ویژه همان روز داشتند که الان فرصت ورود به آنها نیست، این رسمی 2 هزار و 500 ساله است، از حیثی رسم خوبی است، مردم قدری به وضع نظافت لباس و منزل خود رسیدگی می‌کنند.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: به دید و بازدید یکدیگر می‌روند، به سفر می‌روند که نوعاً هم سفرهای زیارتی است، از مستمندان دستگیری می‌کنند، این‌ها خوب است.

آسیب‌های نوروز

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان آسیب‌های جشن‌های نوروز تصریح کرد: اسراف و تبذیر مهمترین آسیب این ایام است، به اندازه خرید کنید، میوه و غذا را بیش از حد تهیه نکنید تا اضافه آید و مجبور شوید به دور ریزید، خداوند هم از اسراف نهی کرده و هم تبذیر، پرورگار در قرآن می‌فرمایند «إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُوا إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ؛ یعنی مبذرین برادران شیاطین هستند»، دیگر مذمتی بدتر از این نمی‌شود.

وی ادامه داد: شیطان 6 هزار سال سجده کرد اما عاقبت به خیر نشد، متکی به خدا باشیم، مغرور به حج و عبادت خود نشویم تا عاقبت به خیر گردیم.

خطیب نماز جمعه ورامین اظهار داشت: آسیب دیگر اختلاط های احتمالی محرم و نامحرم در میهمانی‌های نوروز و احیاناً اهو و لعب است، دید و بازدید خوب است اما موازین الهی رعایت شود، حرام و حلال خدا را رعایت کنید.

اتفاقات رخ داده در ونزوئلا خلاف شان حکومت اسلامی است

امام جمعه ورامین با اشاره به برخی اتفاقات اخیر عنوان کرد: مساله اخیر که شنیدید و مراجع عظام تقلید و بزرگان دیگر هم گلایه کردند بنده را آزرده خاطر ساخت، اینکه رئیس دولت در سفر به ونزوئلا بیاید مصافحه کند و دست بدهد اگر واقعیت باشد خلاف شان حکومت اسلامی است.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی خطاب به مسئولان ارشد کشور اظهار داشت: این ملت برای انقلاب خود شهید داده است، بدن‌های مطهر شهدا سال‌ها زیر خاک دفن شده‌اند، این‌ها برای اسلام و قرآن به جبهه‌ها رفته‌اند، کاری نکنید که مقابل شهدا خجالت بکشیم و به حرمت حکومت اسلامی و ارزش‌های انقلابی خدشه‌ای وارد شود.

اختلاط و رقص دختران در تهران تاسف‌آور بود

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: شنیده شد در تهران هم برنامه‌ای بوده که دخترها را وادار به رقص در برابر نامحرم‌ها کردند، این امر واقعاً تاسف‌آور است، خدا کند شنیده‌های ما دروغ باشد، امام (ره) برای رقص دختران قیام نکرد، ایشان برای برپایی و زنده نگاه‌داشتن ارزش‌های اسلامی حرکت کردند و ملت برای این امر از ایشان حمایت کرد.

آیت‌الله محمودی بیان داشت: قیام امام (ره) برای حاکم کردن اسلام در جامعه بود، حاکمیت اسلام آن هم در تمام جوانب، ما تنها کشور اهل بیت علیهم‌السلام در جهان هستیم، حرمت اهل بیت را نگه دارید، اینجا کشور امام صادق (ع) است، مملکت فاطمه زهرا (س) است، ملت ما اسلام را می‌خواهد، این را بفهمید.

انتهای پیام/2462/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول